Blizzard opublikował nowe informacje na temat Diablo 4, będzie lokalny co-op
-
- 27.02.2020, godz. 09:22
Twórcy gry Diablo 4 opublikowali pierwszą część dziennika deweloperskiego, z którego dowiadujemy się kilku ciekawych, nowych informacji na temat gry.
Na oficjalnym blogu Blizzarda pojawiła się nowa sekcja, poświęcona Diablo 4. Jak wyjaśnia główny reżyser gry - Luis Barriga, jest to pierwsza część "kwartalnych aktualizacji" na temat najnowszej odsłony kultowego hack&slasha. W jej ramach poruszane będą konkretne elementy gry i tego, jak obecnie są zaawansowane.
Pierwszy wpis skupia się m.in. na interfejsie użytkownika. Twórcy Diablo 4 zdecydowali, że nie powrócą do różnej wielkości przedmiotów w naszym ekwipunku, tak jak miało to miejsce choćby w Diablo 2. Zamiast tego każdy przedmiot, bez względu na zastosowanie czy rozmiar, zajmować będzie jeden slot w naszym plecaku. Zespół odpowiedzialny za grę podkreśla jednak, że wciąż eksploruje inne sposoby na urozmaicenie zarządzania ekwipunkiem. Pod względem stylistycznym, zdecydowano się na zmniejszenie jasności i nasycenia tła ikon reprezentujących poszczególne przedmioty.
Zobacz również:
- Jeśli ta konsola wyjdzie, bez mrugnięcia okiem wydam 2500 zł...
- Czekacie na otwartą betę Diablo 4? Mam zatem dla was złą wiadomość
- Diablo 4 - klasy postaci. Która najlepsza na początek?

Twórcy podkreślają, że przy UI najważniejsza jest dla nich przejrzystość i minimalizm. Dlatego też m.in. zdecydowano się na umieszczenie paska z zaklęciami i zdolnościami w lewym dolnym rogu ekranu, a minimapy w prawy górnym rogu. Jak tłumaczy Blizzard - w grach z rzutem izometrycznym ta przestrzeń jest z reguły mniej istotna, bowiem większość wydarzeń dzieje się w centralnej części wyświetlanego obrazu. Wyjątkiem zostaną objęci gracze PC-towi, którzy będą mogli swobodnie przemieszczać pasek z umiejętnościami z lewego rogu do środka ekranu.
Dowiedzieliśmy się również, że Diablo 4 na PC otrzyma pełne wsparcie dla kontrolerów, oznacza to, że myszka i klawiatura nie będzie już jedynym wyborem PC-towców. Zespół opracował również unikalny interfejs dla lokalnej gry kooperacyjnej. Dzięki temu, każdy z graczy może przeglądać swój ekwipunek w tym samym czasie.

W grze pojawi się także wiele "rodzin przeciwników", a każda z nich charakteryzować się będzie unikalnymi cechami, wyglądem i zdolnościami. Pierwszą z ujawnionych rodzin są kanibale. Więcej informacji na temat Diablo 4 możemy się spodziewać za niespełna trzy miesiące.
źródło: Blizzard