Branża gier zyskała podczas pandemii COVID-19

Najnowsze badania przeprowadzone przez State of the Industry Surve mówią wprost, że branża gier zyskała na pandemii koronawirusa.

State of the Industry Surve przeprowadziło badania na potrzeby jednej z najważniejszych konferencji gamingowych, Game Developers Conference. Zostały one wykonane na ponad 3000 specjalistów zajmujących się grami wideo. Wyniki przedstawiają kondycję branży po prawie dwóch latach działania w nowej rzeczywistości.

Prawie połowa, bo aż 47 % deweloperów powiedziało wprost, że w okresie pandemii wzrosła popularność wydawanych przez nich gier. Dzięki temu zwiększyło się także zatrudnienie w tym sektorze gospodarki. Przejście większości zatrudnionych na pracę zdalną nie miała w większości przypadków (66 %) wpływu, a czasami nawet poprawiło kreatywność oraz produktywność pracowników. Właściciele firm musieli się jednak zmierzyć z zapewnieniem zaplecza technicznego dla home office.

Zobacz również:

  • Polecane zestawy komputerowe – grudzień 2021

Są jednak także ciemne strony. Praca zdalna, utrudniona komunikacja i wydłużony czas reakcji wpłynęły na opóźnienie premier znaczących projektów. Taka sytuacja miała miejsce u 44 % ankietowanych. Poczuliśmy to na własnej skórze. Doskonale wiemy, że premiery takich gier jak Dying Light 2, Battlefield 2042 czy Elden Ring zostały przełożone. Jest to wzrost o 11 % w porównaniu z poprzednim rokiem.

Julia Leszczyńska, prezes SimFabric powiedziała:

To był zdecydowanie burzliwy rok, nie tylko dla naszej branży. Zarządzanie firmą i pracą zespołów w dobie pandemii i różnych obostrzeń było sporym wyzwaniem. Pomimo tego udało nam się w ostatnich dwóch latach wydać takie tytuły jak: Lust for Darkness, Saboteur SiO, Farm Mechanic Simulator czy Truck Mechanic Simulator. Jednocześnie pracowaliśmy nad projektami, dzięki którym zdobyliśmy dofinansowanie na rozwój technologii SAR z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju czy też dofinansowanie projektu budowy Space Engine Lab - największego w Europie Centrum Badawczo-Rozwojowego.

Każda sytuacja ma jasne i ciemne strony. Cieszy fakt, że mimo tak ciężkiego okresu, branże technologiczne mają się dobrze. Miejmy nadzieję, że ten trend zostanie utrzymany także po zakończeniu pandemii.

Zobacz także: W Call of Duty Vanguard najlepiej grać na PS5. Sprawdź, dlaczego