CES 2009: kolor różowy to dla kobiet za mało

Podczas targów Consumer Electronics Show w Las Vegas odbyła się interesująca dyskusja na temat wymagań kobiet odnośnie elektroniki użytkowej. Głównym rezultatem tej debaty jest stwierdzenie, że w obecnych czasach nie wystarczy już tylko różowa czy fioletowa obudowa laptopa bądź telefonu, aby zwrócić uwagę kobiet na dany produkt.

W trakcie panelu Erica Eden, starsza projektantka przemysłowa w firmie Smart Design z Nowego Jorku stwierdziła, że w branży elektronicznej kobiety postrzegane są jako klienci niszowi. Niewielu producentów bierze pod uwagę ich potrzeby odnośnie korzystania ze sprzętu elektronicznego, a wielu wytwórców ogranicza się jedynie do zmiany koloru obudowy swoich produktów. Według niej jest to zdecydowanie zbyt mało. Ponadto kobiety nie oczekują produktów skierowanych tylko do nich, ale takich, które wzięłyby pod uwagę zarówno potrzeby ich, jak i mężczyzn.

Grzechem producentów różnego rodzaju sprzętu elektronicznego ma być również to, że zamiast skupiać się nad ergonomią korzystania z niego, starają się umieszczać w swoich produktach coraz więcej funkcji. Bardzo często dochodzi do sytuacji, w której część z nich w ogóle nie jest wykorzystywana przez użytkowników, natomiast ich liczba wpływa negatywnie na obsługę całego urządzenia.

Eden stwierdziła, że taka zmiana producentów do wytwarzanych przez siebie produktów ma ogromną szansę powodzenia i może im przynieść poważne korzyści finansowe. Zwłaszcza jeśli spojrzy się na wyniki badań mówiące o tym, że kobiety kupują lub mają wpływ na zakupione artykuły elektroniczne aż w 80% przypadków.