Call center coraz częściej poza firmą

Ponad jedna piąta polskich firm korzysta z zewnętrznych centrów obsługi klienta, a 16% przewiduje zwiększenie wydatków na usługi call center - wynika z badania "The Global Call Centre Report" przeprowadzonego przez IPSOS dla firmy ArchiDoc.

Polski rynek call center tworzy 62,5% ośrodków wewnętrznych i 37,5% ośrodków zewnętrznych. Przedsiębiorcy jednak coraz częściej decydują się na korzystanie z call center w modelu outsourcingowym i te proporcje w ciągu najbliższych kilku lat ulegną zmianie.

W ciągu najbliższych dwóch lat najwięcej funduszy na call center przeznaczy branża finansowa - aż 29% uczestników badania, jest to dwukrotny wzrost w porównaniu z 2008 r. Sektor telekomunikacyjny także planuje zwiększyć wydatki na telefoniczną obsługę klientów - 20% firm zadeklarowało taki zamiar.

Zobacz również:

  • Recenzja: Tenda RX9 Pro - test super wydajnego routera z Wi-Fi 6 za mniej niż 400 zł
  • Recenzja: TP-Link Deco X90 - wydajny domowy Mesh z Wi-Fi 6 i LAN 2,5 Gbps [RECENZJA]
  • Recenzja: TP-LINK Archer MR600

Według raportu Datamonitor, wartość rynku call center w Polsce w 2007 roku wyniosła 586 mln zł.