Chiński mikroblog Sina Weibo przygotowuje angielską wersję

Sina to chińska firma branży internetowej, której blog Weibo jest bardzo popularny w swoim kraju. Od momentu powstania dwa lata temu zgromadził prawie tyle użytkowników, co Twitter mimo, że jest dostępny tylko w języku chińskim. Teraz ma się to zmienić i powstanie także angielskojęzyczna wersja serwisu.

Mikroblog Sina Weibo pracuje nad stworzeniem swojej angielskojęzycznej wersji skierowanej do użytkowników z zagranicy. Wcześniej wprowadzono angielskojęzyczną wersję aplikacji serwisu dla iPhone'a.

Obecnie tylko 10 proc. użytkowników mikrobloga Weibo pochodzi spoza Chin (w tym Bill Gates). Nowa wersja językowa pozwoli przetestować aktywność angielskojęzycznej społeczności w Chinach oraz możliwość ekspansji na rynki zagraniczne. Chińskie firmy branży internetowej starają się ostatnio szukać swoich szans poza rodzimym rynkiem.

Sina Weibo ma około 140 mln użytkowników, a do końca roku liczba ta ma wzrosnąć do 200 mln. Mniej więcej tyle ma obecnie Twitter. Inny chińskojęzyczny serwis mikroblogingowy Tencent ma 160 mln użytkowników. Chiny to potężny rynek z 457 mln internautów, ale mimo to jest tylko częścią rynku globalnego i dlatego Sina bada swoje możliwości ekspansji.

Prężny rozwój tych serwisów w ostatnich latach jest związany z zablokowaniem w Chinach Twittera, Facebooka, YouTube'a itp. stron. Ma to zapobiegać zamieszkom, które mogą być organizowane w związku z materiałami tam umieszczanymi. Rodzime serwisy są poddawane większej kontroli cenzury, co ma zapobiegać takim sytuacjom.