Chrome: bariera 1% znów przekroczona

Po raz drugi w historii przeglądarka Chrome przekroczyła barierę jednego procenta jeśli chodzi o swój udział w rynku. Niektórzy specjaliści są zdania, że spowodowane jest to częstymi uaktualnieniami jakie Google przygotowuje dla użytkowników swojej przeglądarki.

Wydaniu Chrome w wersji 1.0 nie towarzyszyło już tak wiele zamieszania jak w dniu wrześniowej premiery. Jednak wydanie wersji finalnej znów wybiło przeglądarkę powyżej jednego procenta jeśli chodzi o jej udział w rynku.

Dziennikarze TG Daily są zdania, że taki poziom popularności spowodowany jest częstymi uaktualnieniami jakie specjaliści z Google przygotowują dla Chrome. Według ich wyliczeń sytuacja przeglądarki na początku wyglądała bardzo dobrze (1,16% w trzy dni po premierze), potem nastąpił gwałtowny spadek i przez dłuższy czas poziom udziału w rynku nie zmieniał się znacząco.

Sytuacja odwróciła się w połowie października, gdy programiści z Google zaczęli wydawać coraz częstsze uaktualnienia. Wykres liczby użytkowników powoli, aczkolwiek w sposób ustabilizowany, począł piąć się górę.

Apogeum wzrostu zostało osiągnięte niedawno - przy okazji wydania Chrome w wersji 1.0. Pierwszy raz od września, przeglądarka przekroczyła wynik 1% udziału w rynku (stan na niedzielę to 1,09%).

Oczywistym jest, że wynik ten nie może jeszcze budzić respektu. Dwaj najwięksi na rynku przeglądarek internetowych: Internet Explorer oraz Firefox to odpowiednio 71,5% oraz 19,5% (stan na wrzesień 2008). Jednak Chrome zdołało w parę miesięcy stworzyć sobie pewną bazę stałych użytkowników, co może okazać się kluczowe w kontekście ewentualnego późniejszego wzrostu.

Zobacz także:

Google Chrome 1.0 - finalna wersja już u nas

Badania: Google i Apple muszą popracować nad ochroną haseł w Chrome i Safari