Cięcia w Buy.com
-
- Robert Hajduk,
- 07.02.2001, godz. 10:00
Drugi co do wielkości sklep internetowy świata zapowiada daleko posuniętą reorganizację.
Serwis Buy.com, drugi co do wielkości sklep internetowy świata, ogłosił plan restrukturyzacji. Podobne zamiary kilka dni temu przedstawił konkurencyjny Amazon.com. Celem obu przedsięwzięć jest osiągnięcie dodatnich wyników finansowych przez firmy jeszcze przed końcem tego roku fiskalnego.
Buy.com oświadczył, iż w związku z pewnym załamaniem elektronicznego handlu obroty spadną o 25%. Dlatego zostanie ograniczona lista oferowanych produktów i będą zmniejszone wydatki na reklamy witryny. Ponadto zamknięte zostaną przedsięwzięcia firmy prowadzone obecnie poza Stanami Zjednoczonymi. Ma się to wiązać również z poważnym zmniejszeniem zatrudnienia.
Zobacz również:
- W Netto pojawiło się wiele gadżetów elektronicznych - co warto kupić? [02.11.2022]
- Recenzja: pCloud Pass - nie tylko menadżer haseł, ale również pomocnik
W IV kwartale ub.r. Buy.com przyniósł stratę w wysokości 36 mln USD przy obrotach wynoszących 197 mln USD. Za rok 2000 obroty firmy wyniosły ok. 600 mln USD, zamiast planowanych 788 mln USD. Greg Hawkins, szef Buy.com, stwierdził: "Zamierzamy w przyszłości prowadzić zyskowne przedsięwzięcia. Skoncentrujemy się na tym, co sprzedaje się najlepiej, tj. sprzęt komputerowy, oprogramowanie i urządzenia elektroniczne".
Więcej informacji: www.buy.com