Coca-Cola zaprzestaje emisji reklam - wszystko dzięki #StopHateForProfit

Coca-Cola Company przyłączyła się od protestu "Stop nienawiści dla zysku". Przez co najmniej miesiąc nie zobaczymy żadnej reklamy Coca-Coli w internecie.

Firma Coca-Cola Company odpowiedzialna za produkcję najbardziej rozpoznawalnego napoju na świecie zapowiedziała, że wstrzymuje wszelkie aktywności reklamowe na platformach mediów społecznościowych na co najmniej 30 dni rozpoczynając od 1 lipca.

Szyld reklamowy Coca-Cola

Źródło: Markus Lompa/Unsplash

Szyld reklamowy Coca-Cola

Źródło: Markus Lompa/Unsplash

Informacja została przekazana przez biuro prasowe firmy w piątek popołudniu. Dlaczego Coca-Cola zdecydowała się na taki ruch? Decyzja jest częścią szerszej akcji rozpoczętej przez Ligę Przeciwko Oszustom, NAACP oraz inne organizacje pozarządowe. Mowa o programie "Stop nienawiście dla zysku", który bojkotuje reklamy umieszczane na Facebooku oraz Instagramie.

Coca-Cola Company posuwa się dalej, niż inne firmy biorące udział w przedsięwzięciu. Gigant poinformował, że zamierza wstrzymać emisję wszelkich ekran na platformach społecznościowych na całym świecie. Mowa nie tylko o Facebooku oraz Instagramie, ale także YouTube, Tik Tok i innych.

"Od 1 lipca Coca-Cola Company wstrzyma na co najmniej 30 dni płatną reklamę na wszystkich platformach mediów społecznościowych na całym świecie" - taką informację podano w oświadczeniu prezesa zarządu Coca-Cola Company - Jamesa Quinceya zamieszczonym na stronie internetowej firmy.

"Poświęcimy ten czas na ponowną ocenę naszych standardów i polityki reklamowej, aby ustalić, czy konieczne są zmiany wewnętrzne, a także czego powinniśmy oczekiwać od naszych partnerów w mediach społecznościowych, aby pozbyć się z tych platform nienawiści, przemocy i nieodpowiednich treści. Damy im znać, że oczekujemy od nich większej odpowiedzialności, działania i przejrzystości."

Do akcji przeciwko niestosownym i natarczywym reklamom w mediach społecznościowych przyłączyły się również inne firmy, a ich ilość stale rośnie. Mowa między innymi o operatorze sieci telefonii komórkowej Verizon czy Hondzie.

Akcja została opatrzona hashtagiem #StopHateForProfit.

Sprawdź, ile kosztuje Huawei P40, który pozwoli cieszyć się szybkim internetem 5G