Command & Conquer powraca - wojna o Tiberium rozgorzeje na nowo

Mnożą się plotki wokół najnowszej odsłony serii Command & Conquer. Nie dziwne - każda z nich elektryzuje rynek gier komputerowych, a przede wszystkim środowisko graczy.

Pierwsze poważne materiały zapowiadające grę, pojawiły się w bonusowym filmie do Command & Conquer: The First Decade. Od chwili kiedy ujrzał on światło dzienne, wiadomo było na pewno, że pracuje nad nową odsłoną legendarnej serii.

Najważniejszym pytaniem było - w jakim świecie zostanie osadzona fabuła Command & Conquer: Tiberium Wars? (nazwa według magazynu PC Gameplay) Wiadomo już, że autorzy postanowili powrócić do korzeni serii.

Akcja umiejscowiona będzie w roku 2047. Rozprzestrzeniająca się w błyskawicznym tempie substancja znana jako Tiberium zagraża wszelkiemu życiu na Ziemi. Jedna czwarta planety nie nadaje się już do zamieszkania, ponad połowa niedługo zamieni się w przerażającą pustynię...

W tej budzącej grozę rzeczywistości do walki o przetrwanie i władzę nad światem stają dwie, znane z pierwszych C&C, frakcje - sojusz wojskowy Global Defense Initiative oraz siatka terrorystów Brotherhood of Nod.

Oprócz nich, pojawi się trzecia strona konfliktu, która ma być udostępniona dopiero po ukończeniu kampanii, zarówno GDI, jak i Braterstwa Nod.

Kim będą? Mutantami zdeformowanymi na skutek działania Tiberium? Może obcą rasą? - Nie wiadomo.

Kolejna wojna oznaczać będzie nową, misternie utkaną fabułę. Wytłumaczy ona m.in. jak doszło do wznowienia konfliktu i jego nasilenia. Ponownie spotkamy też znane wszystkim fanom C&C postacie jak np. uznawanego za martwego lidera Bractwa - Kane'a.

Między misjami jak zwykle zobaczymy oszałamiające wstawki filmowe, które tak jak w zawsze będą jednym z najsmakowitszych kąsków w grze.

Oprócz dopracowanego trybu singleplayer pojawi się także rozbudowany tryb do zmagań w sieci. Zaoferuje on wiele wariantów rozgrywki: Skirmish, Deathmatch, Team Deathmatch i World Domination.

Silnik graficzny Command & Conquer: Tiberium Wars oparty będzie na Sage, znanym z Command & Conquer: Generals. Naturalnie będzie on o wiele bardziej podrasowany w stosunku do poprzednika.

Głównym projektantem C&C: Tiberium Wars został Jason Bender, uczestniczący przy produkcji Command & Conquer: Generals. Funkcję producenta wykonawczego objął Mike Verdu, również ściśle związany z ostatnią odsłoną cyklu.

Rewelacje te dostarcza amerykański magazyn PC Gamer, który w swoim najnowszym numerze zawiera zapowiedź gry. Kilka materiałów, w tym zdjęcia z gazety, obejrzeć można na jej oficjalnym forum.

Na oświadczenie Electronic Arts w sprawie - czekamy. Można przypuszczać, że firma rozwieje nieco mgły otaczającej produkcję podczas zbliżających się targów E3.