Current Analysis o sprzedaży Visty

Firma Current Analysis opublikowała dane o tym, jak sprzedawał się Windows Vista w ciągu pierwszego dnia po premierze. Wszystko wskazuje na to, że konsumenci spełniają życzenia Microsoftu i kupują przede wszystkim wersję Home Premium.

Wśród komputerów z preinstalowanym OS-em aż 70% klientów wybrało maszyny z Home Premium. Najuboższą z wersji - Home Basic - zakupiło 22% osób, a na Ultimate zdecydowało się 1,2% klientów. Samir Bhavnani, autor raportu, przypuszcza jednak, że sytuacja będzie się zmieniała. "Z czasem wersja Ultimate będzie zdobywała coraz większą część rynku" - napisał Bhavnani.

Dzięki Viście wyjątkowo dobrze sprzedawały się też komputery. W ciągu tygodnia sprzedawcy zanotowali 173-procentowy wzrost ilości sprzętu. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wzrost ten wyniósł 67%. Tak dobrze komputery nie sprzedawały się od czterech lat. Co więcej, tak duży wzrost osiągnięto mimo tego, iż sprzedawcy nie promowali zbytnio Visty. Byli przede wszystkim skupieni na sprzedaży zestawów , gdyż właśnie trwają rozgrywki Super Bowl.

Spośród wszystkich producentów sprzętu, którzy oferowali komputery oznaczone jako "Vista Ready", największy udział w rynku w ciągu wspomnianego tygodnia miał HP. Koncern sprzedał 54% wszystkich preinstalowanych kopii Home Premium i 53% Home Basic. W tygodniu przed premierą Visty do HP należało 33% wszystkich sprzedanych pecetów.

Na miarodajne wyniki dotyczące poziomu sprzedaży komputerów dla Visty przyjdzie nam jeszcze poczekać. Bhavnani mówi, że pełniejszy obraz zyskamy po pierwszej połowie bieżącego roku.