Cyberpunk 2077 - patch 1.2 - lista zmian. Poznaj szczegóły aktualizacji

Studio CD Projekt RED opublikowało pełną listę zmian i nowości, które wprowadzi patch 1.2 do Cyberpunk 2077.


W zeszłym tygodniu doczekaliśmy się pierwszej "zajawki" zmian, które trafią do gry Cyberpunk 2077 wraz z aktualizacją 1.2. Niestety, ich prezentacja nie wszystkim graczom przypadła do gustu. Część społeczności zauważyła, że twórcy zamiast silić się na efektowne przedstawienie nowych treści powinni skupić się na konkretach, a tych podczas zeszło tygodniowego pokazu zabrakło.

Na szczęście nie musieliśmy długo czekać i CD Projekt RED przedstawiło nam właśnie pełną listę zmian, którą wprowadzi patch 1.2 do Cyberpunk 2077. Do gry trafi w sumie ponad 500 poprawek! Wśród największych zmian i nowości należy wyróżnić: poprawiony system policji, usprawniony model sterowania pojazdami, liczne poprawki w zadaniach, otwartym świecie, a także optymalizacji. Nie zabrakło oczywiście również zmian, które dedykowane są graczom konsolowym. W dużym uproszczeniu - Cyberpunk 2077 ma teraz działać znacznie szybciej, stabilniej a także ze znacznie mniejszą liczbą błędów. Czy wreszcie otrzymamy produkt, na który gracze czekali niemal dekadę? Cóż o tym przekonamy się już niebawem.

Cyberpunk 2077 - patch 1.2 - lista najważniejszych zmian

cyberpunk patch 1.2 patch ntoes

Rozgrywka

  • Zwiększono odległość, w której pojawiają się siły NCPD, kiedy gracz popełni przestępstwo.
  • Dodano nowy suwak czułości kierowania pojazdami w ustawieniach sterowania. Pozwala zmniejszyć szybkość reakcji przycisków podczas kierowania pojazdami na wszystkich urządzeniach sterujących. Jest to szczególnie przydatne dla graczy używających klawiatury.
  • Dostosowano kod prowadzenia pojazdów, by lepiej radził sobie w przypadku małej lub ekstremalnie wysokiej liczby klatek na sekundę, co zapewnia większą spójność sterowania. Znacznie poprawia to kierowanie pojazdami na konsolach poprzedniej generacji.
  • Dodano możliwość odblokowania pojazdów, które utknęły poprzez ich rozbujanie/przekręcenie. Użyj lewego drążka lub klawiszy A/D W/S lub lewego Shifta / lewego Ctrl, by rozkołysać lub obrócić samochód, który utknął, i tym sposobem go uwolnić.
  • Niewielkie zmiany modelu sterowania niektórymi pojazdami, by ułatwić prowadzenie i zapobiec nadmiernym przechyłom nadwozia oraz nadsterowności.
  • Reakcja na potrącenie przyjaznych NPC-ów została wyłączona.
  • Kiedy V podniesie ciało posiadające przedmiot kluczowy dla misji, przedmiot ten zostanie automatycznie dodany do ekwipunku.
  • Cyberpsychopaci i minibossowie będą teraz niewrażliwi na pociski usypiające oraz hack Reset Systemu.

Otwarty świat

  • Naprawiono losowe błędy kolizji, które mogły spowodować, że V wjedzie w budynek i wypadnie ze świata.
  • Zniszczalne przedmioty nie będą już niezniszczalne po wczytaniu zapisu gry.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że niektóre kroniki kryminalne NCPD nie były oznaczone jako ukończone po przeszukaniu pojemnika.
  • Naprawiono błąd, przez który osiągnięcia za ukończenie działań w danej dzielnicy nie były odblokowywane.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że strumień moczu wciąż był widoczny po tym, jak NPC załatwił potrzebę i odszedł z tego miejsca.
  • NPC-e nie będą już blokować się na pasach ruchu podczas uciekania w strachu.
  • NPC potrącony przez samochód teraz zacznie natychmiast uciekać w panice.
  • Dodano zróżnicowane animacje dla przechodniów uciekających przed pojazdami.
  • Dodano brakujące animacje otwierania drzwi w kilku zadaniach.
  • Ulepszono animacje wyważania drzwi.

Cinematic Design

  • Naprawiono problemy z kamerą w zadaniu Never Fade Away.
  • Zunifikowano odległości między opcjami dialogowymi w zadaniu W topieli.
  • Naprawiono problemy z kamerą podczas wysiadania z furgonetki w zadaniu Kto sieje wiatr.
  • W istotnych momentach dodano efekt głębi ostrości do widoku gracza.
  • Dodano animacje ekranu dotykowego w samochodzie Panam w zadaniach Ostatni gasi światło oraz Pasażer.
  • Naprawiono NPC-ów przyjmujących pozę „T” w domu lalek podczas zadania Dom lalek.
  • Poprawiono animację kamery gracza w zadaniu Ostatni gasi światło.
  • Postacie, z którymi gracz prowadzi rozmowę telefonicznę, nie teleportują się już w jego pobliże.
  • Naprawiono szereg błędów sprawiających, że V posiada niewłaściwe ubrania w widoku z trzeciej osoby.
  • Naprawiono szereg problemów związanych ze scenami seksu.
  • Poprawiono system przerywania scen.
  • Naprawiono błąd powodujący, że stalker nie pojawiał się na moście w zadaniu Spacer z gwiazdą.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Judy wstawała z krzesła w scenie pomiędzy braindansami w zadaniu Trzecia część nocy.
  • Naprawiono szereg problemów z brakującymi animacjami ważnych NPC-ów w przerywnikach filmowych.
  • Przerwanie dialogu powoduje też przerwanie wypowiadanej ścieżki dialogowej.
  • Naprawiono szereg błędów związanych z wsiadaniem NPC-ów do pojazdów.
  • Poprawiono pozycję i sposób trzymania kierownicy motocyklu przez Jackiego w zadaniu Bilet wstępu.

Lokalizacje i poziomy

  • Naprawiono szereg problemów związanych z niewłaściwym zachowaniem NPC-ów w walce, m.in. niewchodzeniem w tryb walki lub blokowaniem się w miejscu.
  • Naprawiono szereg problemów związanych z brakiem reakcji NPC-ów na obecność V i niewchodzeniem w tryb walki.
  • Naprawiono szereg problemów związanych z przenikaniem NPC-ów przez obiekty.
  • Naprawiono szereg problemów związanych z nieprawidłowymi lub brakującymi przedmiotami do złupienia.
  • Naprawiono szereg błędów, które uniemożliwiały V interakcję z przedmiotami do złupienia.
  • Naprawiono szereg problemów związanych z niewłaściwym funkcjonowaniem urządzeń, takich jak kamery, wieżyczki lub miny.
  • Naprawiono szereg błędów umożliwiających graczowi wypadnięcie poza mapę ze względu na przerwy i brakujące kolizje.
  • Naprawiono szereg błędów, które umożliwiały utknięcie w geometrii lokalizacji.
  • Naprawiono szereg błędów, które umożliwiały dotarcie na niezamierzone obszary, potencjalnie blokując postępy zadań.
  • Naprawiono szereg błędów związanych ze znikającymi lub brakującymi assetami.
  • Naprawiono szereg problemów z lewitującymi assetami.
  • Naprawiono szereg błędów związanych z assetami pojawiającymi się lub zmieniającymi wygląd przed oczami gracza.
  • Naprawiono kilka błędów z brakującymi częściami assetów, co umożliwiało graczowi zajrzenie do środka.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że deszcz padał na zakrytych obszarach.
  • Naprawiono błąd z niewidzialnymi obiektami, które mogły powodować kolizje w lokalizacjach.
  • Naprawiono szereg problemów związanych z brakiem ładowania tekstur w wyższej rozdzielczości.

Grafika, dźwięk, animacja

  • Naprawiono problem z NPC-ami poruszającymi się po śmierci.
  • Poprawiono renderowanie tekstur z daleka.
  • Poprawiono jakość niektórych elementów pod wodą.
  • Ulepszenia w jakości szczegółów materiałów.
  • Ulepszenia związane z wewnętrznymi i zewnętrznymi źródłami światła.
  • Dostosowano jakość ziemi przy ustawieniach średnich i niskich.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że niektóre przedmioty znikały po ich zniszczeniu.
  • Naprawiono szereg błędów związanych z NPC-ami przyjmującymi pozę „T”.
  • Kamera nie wykonuje już przewrotu, kiedy V znajdzie się pod jakimś obiektem i podskoczy.
  • Ulepszony ruch kamery podczas wsiadania do pojazdu.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że niektóre przedmioty NPC-ów były zdublowane.
  • Inne części miasta widziane z odległości teraz wyglądają bardziej realistycznie ze względu na ulepszone oświetlenie.

Stabilność i wydajność

  • Poprawiono stabilność i wydajność silnika gry oraz silnika renderującego (zmniejszając tym samym liczbę losowych błędów w grze).
  • Wprowadzono ulepszenia w zakresie optymalizacji i zarządzania pamięcią na różnych systemach (co zmniejsza liczbę awarii).
  • Wprowadzono szereg optymalizacji i ulepszeń dla cieni, shaderów, fizyki, systemu workspotów, systemu odradzania, systemu scen, systemu animacji, systemu okluzji i systemu animacji twarzy.
  • Poprawiono mechanizm zarządzania pamięcią atlasów ikon interfejsu, co pomoże zmniejszyć liczbę awarii związanych z pamięcią, szczególnie przy dłuższej rozgrywce.
  • Wprowadzono szereg poprawek stabilności interfejsu w przypadku najczęściej występujących błędów.
  • Wprowadzono różne poprawki błędów (m.in. w menu ustawień, a także związanych z przeładowaniem zapisanej gry oraz z kartą graficzną).
  • Wprowadzono szereg ulepszeń wydajności interfejsu.
  • Naprawiono problem ze spadkiem wydajności podczas gorączkowego naciskania przycisków na kontrolerze, co sprawiało, że do V trafiało kilka kopii tego samego przedmiotu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że znaczniki wykrycia na mapie czasami wyświetlały się nieprawidłowo na maszynach z wolniejszymi dyskami twardymi.
  • Wprowadzono różne inne poprawki stabilności i wydajności.

PC

  • Umożliwiono włączenie ray tracingu w kartach graficznych AMD. Konieczne są najnowsze sterowniki karty graficznej.
  • Przypisanie klawiszy: więcej akcji można teraz przypisać do innych klawiszy.
  • Przypisanie klawiszy: dodano możliwość przypisania skrótów klawiszowych, by otwierać i zamykać określone panele tym samym klawiszem.
  • Przypisanie klawiszy: unik można teraz odłączyć od klawiszy ruchu (Ustawienia -> Sterowanie). Unik nadal można wykonać poprzez podwójne naciśnięcie klawisza przełączającego kucnięcie (domyślnie klawisz „C”).
  • Obecnie możliwe jest przejście z mapy do dziennika przy użyciu klawiatury.
  • Osiągnięcia będą teraz działać w sklepie Epic Games.
  • Modowanie: Dodano nowy folder „mod” do wczytywania zmodyfikowanych archiwów. Zmodyfikowane archiwa mogą mieć dowolną nazwę i powinny teraz trafić do folderu „mod”. Umieszczanie zmodyfikowanych archiwów w folderze „patch” nie będzie już obsługiwane.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał ładowanie granatów po zamknięciu okna dialogowego przy użyciu klawisza ESC.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że niektóre elementy otoczenia nie wyświetlały się prawidłowo na ekranach 8K.
  • Naprawiono problem brakujących elementów HUD w rozdzielczości 8K.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że atuty z pewnej części podmenu nie posiadały opisów w rozdzielczości 4K lub 5K Ultra Wide.

Konsole

  • Naprawiono błąd z PlayStation 4, który uniemożliwiał wyrzucenie rzeczy z plecaka, gdyż na nowo pojawiały się one w ekwipunku.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że niestandardowy HUD Johnny’ego nie pojawiał się na Xbox One podczas sceny koncertu w zadaniu Operacja Firestorm.
  • Naprawiono błąd, który powodował przybliżenie ekranu po naciśnięciu pauzy na PlayStation 4 Pro oraz Xbox One X.
  • Naprawiono problem streamingu z panelem windy w zadaniu Przerwane milczenie na Xbox One.
  • Poprawiono mechanizm dostosowywania rozdzielczości tekstur interfejsu do platformy.
  • Naprawiono błąd, który mógł prowadzić do zawieszenia gry po naciśnięciu „A” zaraz po usunięciu zapisu na konsoli Xbox One.
  • Naprawiono błąd na konsoli Xbox One, który mógł prowadzić do zawieszenia gry po zmianie profilu w menu tytułowym.
  • Naprawiono błąd powodujący, że wczytanie gry we wnętrzu samochodu mogło doprowadzić do pojawienia się czarnego ekranu na konsoli Xbox.
  • Poprawiono optymalizację zarządzania pamięcią na konsoli Xbox.
  • Poprawiono odbicia w przestrzeni ekranu.
  • Naprawiono błędy z odbiciami w przestrzeni ekranu oraz temporalnym antyaliasingiem.
  • Naprawiono problemy z renderowaniem, kiedy mgła wpływa na oświetlenie otoczenia na PlayStation 4.
  • Szereg poprawek dotyczących streamingu oraz przetwarzania danych wejścia/wyjścia.
  • Szereg poprawek dotyczących streamingu NPC-ów i pojazdów.
  • Naprawiono szereg błędów związanych z losowym zawieszaniem się gry.
  • Naprawiono błędy na PlayStation 4 sprawiające, że zwłoki bez głów mogły wyświetlać się nieprawidłowo.
  • Naprawiono błąd prowadzący do spadania V w szyb windy.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gra na Xbox One mogła przestać odpowiadać podczas wylogowania, jeśli na ekranie widniał komunikat o odłączeniu kontrolera.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający graczowi wyjście z menu ustawień po dokonaniu zmian.
  • Ciężarówka Claire teraz prawidłowo pojawia się w garażu w zadaniu Szybka i wściekła.
  • Dodano brakujący shader powierzchni wody na PlayStation 4.

Pełną listę zmian, które wprowadza patch 1.2 do Cyberpunk 2077 znajdziecie na oficjalnej stronie gry. Kiedy możemy liczyć na debiut aktualizacji 1.2? Cóż, CD Projekt RED na razie enigmatycznie stwierdziło "wkrótce". Możliwe zatem, że już w najbliższy - świąteczny weekend, wszyscy będziemy mogli cieszyć się znacznie bardziej dopracowanym Cyberpunkiem.

Zobacz również: PS Plus kwiecień 2021 - Sekiro i Far Cry 5 darmowymi grami miesiąca? [Aktualizacja]