Cyfrowa Europa

Według raportu Forrester Research, do 2003 r. odsetek Europejczyków korzystających z sieci wzrośnie z 19 do 33%.

Spadek cen komputerów i rozwój Internetu spowodują w ciągu najbliższych czterech lat wzrost liczby posiadaczy komputerów w Europie. W niektórych krajach liczba ta będzie procentowo większa od ilości komputerów przypadających na jednego mieszkańca USA. Głównym powodem zakupu komputera będzie chęć korzystania z Internetu. Europejska populacja internetowa w 2003 r. będzie liczyć prawie 60 mln, w porównaniu z 33,9 mln w 1999 r. Obecnie w europejskiej czołówce znajduje się Szwecja, gdzie ok. 72% ludności posiada komputery. W roku 2003 odsetek ten w całej Europie osiągnie 46%.

Europejska aktywność online ulega ujednoliceniu - operacje takie jak wysyłanie poczty, korzystanie z wyszukiwarek i odwiedziny na stronie danej firmy czy produktu stają się uniwersalnym schematem zachowań europejskich internautów bez względu na narodowość. Pewne różnice można jednak dostrzec, jeśli chodzi o zwyczaje związane z zakupami w sieci. Przykładowo, Niemcy dwa razy częściej kupują książki online niż Holendrzy, natomiast Brytyjczycy zamawiają dwa razy częściej bilety lotnicze niż Szwedzi. Francuzi są natomiast najbardziej sceptyczni, jeśli chodzi o informacje o produktach i możliwości zakupu oferowane przez Internet.

Forrester przebadał ok. 17 tys. dorosłych obywateli w pięciu krajach: Francji, Niemczech, Holandii, Szwecji i Wlk. Brytanii.

Więcej informacji: www.internetnews.com