Cyfrowa przyszłość


Amazon przyszłości

Cyfrowy supermarket

Które przedsiębiorstwo nie chciałoby powtórzyć sukcesu internetowej księgarni Amazon. com? Wiele firm czeka na swój moment, choć w biznesie internetowym powstała znaczna konkurencja, odkąd Jeff Bezos przerzucił się ze sznurowadeł na prowadzenie największej na świecie księgarni. Każda nowo powstająca firma łudzi się nadzieją na zrobienie fortuny poprzez handel elektroniczny (e-commerce). Nie każda osiągnie cel, ale jednego dokona na pewno - zwiększy klientom pole wyboru.

Firma Forrester Research przewiduje, że sprzedaż internetowa osiągnie poziom 184 mld dolarów rocznie do roku 2004 (obecnie 20 mld), czyli że rynek internetowy rozwinie się lawinowo.

Wirtualne zakupy

Poszerzy się nie tylko oferta produktów, które można kupić przez Sieć, ale zmienią się również doświadczenia klientów i sposoby dokonywania zakupów.

Wydaje Ci się, że termin "rzeczywistość wirtualna" odnosi się tylko do gier? Już dziś można zamówić artykuły spożywcze przez Internet, niedługo zaś będzie można kupić wszystko, również w Polsce. Serwisy takie są już obecnie testowane.

Wraz ze wzrostem prędkości przesyłania danych przez Sieć e-commerce będzie stosowana do rzeczy bardziej skomplikowanych niż klikanie myszą wybranych artykułów. Jeden z dostawców szybkich usług internetowych przewiduje, że przyjdzie dzień, gdy firmy będą kupować klientom dostęp w zamian za lojalność. Firma będzie mogła przesyłać obraz wideo w czasie rzeczywistym do domu klienta. Pośrednicy mieszkaniowi wirtualnie oprowadzą klientów po oferowanych lokalach. Przyszłość to, jak się wydaje, serwisy typu DSL, które są wciąż aktywne, dzięki czemu nie wymagają każdorazowo łączenia się z dostawcą usług internetowych i umożliwiają nieprzerwany dostęp do Sieci.

Koniecznie kup telewizor

Interaktywna telewizja znajdująca się obecnie w fazie testów, jest kolejnym medium e-commerce. Mark Shmidt z firmy IBM pokazuje konsole zdalnego dostępu z wbudowanymi płaskimi ekranami, które pozwolą oglądać ulubione programy oraz pokazy i zamawiać produkty w nich używane. Wyobraź sobie serial "Z archiwum X" i możliwość zakupu koszulki agenta Muldera.

Jesteśmy bliscy czasów płaskich ekranów dotykowych, które można będzie nosić ze sobą po domu. W niedalekiej przyszłości mogą zostać opracowane płaskie ekrany sprzężone sieciowo z innymi domowymi urządzeniami i systemami informatycznymi oraz Internetem. Kupowanie w ulubionym fotelu (niekoniecznie obok komputera) będzie na pewno przyjemniejsze.

Wydaje się, że sklepy internetowe staną się bardziej pociągające wizualnie i interaktywne. Zapomnij o dwuwymiarowych witrynach. Sprawdź firmę typu Sharper Image (www.sharperimage.com), na której znajduje się trójwymiarowy obraz odtwarzacza CD, dającego się obejrzeć ze wszystkich stron, a nawet otworzyć, by zobaczyć wnętrze.

Nie minie dużo czasu, a będziesz mógł wysłać do Levisa czy Wranglera swoją zeskanowaną fotografię, a następnie otrzymać zdjęcie czy obraz Twojej postaci ubranej w dżinsy wybranej firmy. Wymiana modelu, koloru czy rozmiaru nie będzie stanowić problemu.

<HR ALIGN=CENTER WIDTH=50%>

Przyszłość według Lexmarka

Cyfrowa przyszłość

Drukarka pionowa - zajmuje niewiele miejsca.

Cyfrowa przyszłość

Drukarka typu"Green".

Cyfrowa przyszłość

Wydajny serwer.

Cyfrowa przyszłość

Drukarka kioskowa.

Cyfrowa przyszłość

Okulary z kamerą i drukarką.

Cyfrowa przyszłość

Drukarka przenośna.

Cyfrowa przyszłość

Minidrukarka.

Cyfrowa przyszłość

Aparat z drukarką.

Cyfrowa przyszłość

PDA z drukarką.

<HR ALIGN=CENTER WIDTH=50%>