Cyfrowy Polsat vs. nc+. Która telewizja z satelity jest lepsza?


Runda 5: komunikacja i kontakt

Komunikacja z usługodawcą powinna być możliwie najwygodniejsza i intuicyjna. Który z nadawców wypada lepiej pod tym względem?

Na stronie nc+ znajdziesz kilka numerów telefonów dla abonentów lub nowych klientów. Nadawca daje też możliwość skontaktowania się z nim za pomocą SMS-a (po wysłaniu wiadomości na numer 70040 o treści NCPLUS, za cenę 62 gr, konsultant firmy oddzwoni w najbliższym terminie). Na osobnej zakładce nadawca tłumaczy też jak można kupić jego usługi (telefonicznie, przez sklep internetowy lub lokalny) i udostępnia interaktywną mapę najbliższych punktów sprzedaży. Informacji o sposobie kontaktu z konsultantem oraz sposobów podpisania umowy jest pod dostatkiem i są one łatwo dostępne. Nieco trudniejsze jest wybranie oferty bazując wyłącznie na stronie internetowej.

Strefa Kup nc+ Fot. strona internetowa nc+

Strefa Kup nc+ Fot. strona internetowa nc+

Pakiety są dobrze opisane w formie raczej wizualnej niż tekstowej, ale jest ich dużo, a warunki promocji są często zdefiniowane w taki sposób, że co chwilę konieczne jest doczytywanie szczegółów oznaczonych gwiazdką. Oferta jest podzielona na sekcje Pakiety nc+, Canal+ i nc+ z orange. Pierwsze wrażenie jest mocno onieśmielające. Na szczęście informacje o dostępnych kanałach i promocjach są wyszczególnione graficznie, a dane o długości trwania umowy i gratisach są dobrze widoczne w trzecim kroku wybierania oferty.

Główna strona Cyfrowego Polsatu jest również przesycona informacjami, ale w nieco inny sposób. Nadawca umieścił na niej nie tylko oferty swoich usług telewizyjnych, ale również internetu LTE, wypożyczalni filmów na żądanie (VOD), informacje o usługach pay-per-view (np. wydarzeń sportowych), aplikacji takich jak ipla czy HBO GO. Jest tu nawet aktualny program telewizyjny. Z jednej strony jest to rozwiązanie dobre, bo gromadzi wszelkie informacje o usługach Cyfrowego Polsatu w jednym miejscu. Minusem jest przeładownie witryny treścią, co utrudnia wybór usługi, jeśli szukasz tylko jednej, konkretnej oferty.

Po wejściu do konkretnego działu (np. Telewizja satelitarna czy Internet LTE) jest już łatwiej. Usługi dostępu do telewizji zostały podzielone na sześć, dość przejrzystych pakietów. Dodatkowe opcje pojawiają się jeśli wraz z telewizją chcemy wziąć internet LTE lub sprzęt (np. laptop lub tablet). Wtedy informacji przybywa. Z nadawcą można skontaktować się również telefonicznie, mailowo i faksem.

Centrum Obsługi Klienta Cyfrowego Polsatu Fot. strona internetowa Cyfrowy Polsat

Centrum Obsługi Klienta Cyfrowego Polsatu Fot. strona internetowa Cyfrowy Polsat

Wynik rundy: remis. Obydwie firmy oferują dużo informacji na temat swoich usług i wyraźnie opisane warunki. W obydwu przypadkach mile widziane byłoby jednak przemodelowanie witryn i ofert tak, aby nadmiar informacji i rodzajów usług nie przytłaczał przy pierwszym kontakcie.

nc+ vs. Cyfrowy Polsat - Werdykt i zalecenia

Werdykt i zalecenia

Obaj nadawcy satelitarni mają swoje wady i zalety. nc+ na pewno przeważa pod względem dostępności treści HD. Liczba kanałów w wysokiej rozdzielczości robi wrażenie i może zadowolić nawet najbardziej wymagających telemaniaków. Ta nowinka jednak kosztuje. Aby cieszyć się pełnym pakietem wszystkich stacji HD trzeba wydać ponad 200 zł miesięcznie. To dużo.

Cyfrowy Polsat stawia wyraźnie na podejście masowe, koncentrując się na odbiorcach mniej zamożnych. Jego oferta programowa (szczególnie HD) nie jest tak imponująca, a liczba pakietów i opcji dodatkowych mniejsza. Ceny za pakiety podstawowe telewizji u tego nadawcy są jednak niższe, a oferta mniej skomplikowana.

Obaj nadawcy oferują też ciekawe opcje dodatkowe, które mogą zainteresować osoby chcące poszerzyć zwykłe abonamenty telewizyjne o funkcje internetu LTE, telefonii komórkowej, serwisów VOD czy nowy sprzęt mobilny. Wybór konkretnej oferty powinien być podyktowany równie konkretnymi potrzebami. W tej walce zwycięzca może być tylko jeden i zawsze powinien nim być odbiorca.