Czy 7-calowe tablety są tym czego pragną użytkownicy?

Tablety z wyświetlaczem o przekątnej 10 cali zostały spopularyzowane przez iPada i większość nowych urządzeń stara się nawiązywać do tego standardu. Jednak liczba 7-calowych tabletów, dla których wzorem stał się Samsung Galaxy Tab, może w najbliższym czasie znacznie wzrosnąć. Mniejsze tablety maja kilka walorów, które powinny zainteresować użytkowników.

BlackBerry PlayBook

Acer wprowadza właśnie na rynek swój 7-calowy tablet Iconia Tab A100 z Androidem Honeycomb 3.2. Pojawiła się też informacja o tym, że HP, które w zeszłym miesiącu wydało swój pierwszy tablet TouchPad, planuje także jego 7-calową wersję. Dołączą one do 7-calowych tabletów HTC Flyer, Samsung Galaxy Tab i BlackBerry PlayBook.

Pojawienie się dwóch małych tabletów od liczących się producentów sprawi, że rywalizacja na do tej pory małym rynku zrobi się ciekawsza. Na razie kompaktowe tablety były popularne wśród producentów tanich urządzań niskiej jakości, ale większa liczba wysokiej klasy 7-calowych tabletów może zmienić spojrzenie ludzi na tego typu produkty.

Kto produkuje 7-calowe tablety?

Większość kompaktowych tabletów pochodzi od producentów drugiej, a nawet trzeciej kategorii, którzy produkują niezwykle tanie tablet o jakości odpowiedniej do ich ceny. Jednak sama idea taniego tabletu, która im przyświeca może być wykorzystana przez producentów z wyższej półki.

Wiadomość o tym, że więcej czołowych producentów ma zamiar zająć się 7-calowymi tabletami wzmacnia wiarę w to, że rodząca się kategoria urządzeń ma przed sobą przyszłość. Nie jest to jednak jedyna przesłanka, która pozwala się tego spodziewać. Nadejście Androida Honeycomb 3.2 oznacza bowiem wsparcie tabletowego systemu operacyjnego Google dla 7-calowych wyświetlaczy.

Dlaczego 7-calowe tablety powinny się przyjąć?

Pytanie brzmi, czy jest miejsce do współistnienia tabletów kompaktowych i 10-calowych? Oczywiście, że jest, ale niekoniecznie z najbardziej oczywistego powodu.

Cena jest motorem sprzedaży, a 7-calowe tablety powinny być tańsze od 10-calowych i przez to bardziej dostępne dla użytkowników. Nie jest to jednak jedyny, albo nawet główny czynnik, który może stać się przyczyną sukcesu małych tabletów.