Czy można zarabiać na spotkaniach online? Czyli webinary jako główne źródło dochodów

W czasie pandemii webinary stały się dla wielu firm i instytucji kluczowym narzędziem prowadzenia biznesu. Jak wynika z raportu ClickMeeting webinary stały się źródłem dochodów dla 44% organizatorów wydarzeń tego typu. Poniżej znajdują się dokładne dane.

W czasie pandemii, kiedy prawie wszyscy musieli zostać w domach, wzrosło wykorzystanie platform komunikacyjnych. W tym czasie wiele osób przeniosło swój biznes do świata online. Z webinarów obecnie korzystają zarówno freelancerzy, jak i korporacje zatrudniające kilkanaście tysięcy osób. Podczas gdy jedni używają ich tylko do komunikacji, inni dzięki nim zarabiają.

Raport ClickMeeting pokazuje, że webinary stały się głównym źródłem dochodu dla 12% organizatorów, a dodatkowym dla 32%. Potwierdzeniem może być liczba płatnych spotkań zorganizowanych online, która wzrosła o 547% rok do roku.

Z webinarów korzystają zarówno małe, jak i duże firmy. Jak to wygląda procentowo?

Freelancerzy mają 18,66% udziału w grupie. W przypadku innych organizacji, deklarujących wykorzystanie tego narzędzia, podział wynosi: 14,89% do 10 osób w firmie, 22,91% między 10 a 50 pracowników i 22,59% między 51 a 200 zatrudnionych. Największe firmy i instytucje, czyli powyżej 200 osób wykorzystują webinary w 20,95%.

ClickMeeting

Źródło: ClickMeeting

Wykorzystanie webinarów

W czasie pandemii zmienił się także sposób wykorzystywania webinarów. Z przeprowadzonych badań wynika, że obecnie platformy komunikacyjne używane są do wielu zadań. Największy procent stanowią cele edukacyjne - 39%, następnie: sesje szkoleniowe - 29%, prowadzenie spotkań biznesowych i organizowanie spotkań z pracownikami - 29% oraz współpraca nad projektami - 24%.

Równie popularnymi celami, które zostały wskazane przez badanych są: prezentacja produktu - 19%, szkolenia dla klientów - 17%, szkolenia i wdrażanie pracowników - 16%, pozyskiwanie klienta - 13%, a także generowania leadów i edukacja potencjalnych klientów - 10%.

Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting, dodaje:

W czasie pandemii dużą popularność zyskały tzw. płatne webinary, czyli sposób na prowadzenie komercyjnych szkoleń i kursów online. Organizator umożliwia udział w wydarzeniu każdemu kto opłaci dostęp. W marcu 2020 roku ich liczba na platformie ClickMeeting była większa się aż o 547% w stosunku do marca 2019 roku. Tę zmianę widzimy też w wykorzystaniu funkcji wydania certyfikatu po ukończeniu spotkania - szkoleniu czy kursu online. W tym wypadku zainteresowanie jest wyższe o 995%.

Jak wygląda zarabianie online?

W przeprowadzonym raporcie ClickMeeting 12% badanych zadeklarowało, że płatne webinaria stanowią dla nich główne źródło uzyskania dochodu i jednocześnie potwierdzili, że można się z tego utrzymać. Z kolei dla 32% ankietowanych, ten rodzaj wydarzeń online stanowi dodatkowy zarobek. Widzimy, że łącznie dla 44% organizatorów wydarzeń na badanej platformie ta metoda pracy zapewnia wpływ do budżetu. Warto również dodać, że 81% badanych zadeklarowało, że nawet po powrocie do "normalnych" warunków pracy, nadal będą korzystać z platform webinarowych.

ClickMeeting

Źródło: ClickMeeting

Pracując zdalnie, warto pomyśleć o odpowiednim wyposażeniu miejsca pracy. Zajrzyjcie do naszego rankingu drukarek laserowych 2020.