Czy użytkownicy kochają swoje telewizory 3D?

Najwyraźniej posiadacze telewizorów 3D są z nich bardzo zadowoleni - tak przynajmniej wynika z badań DEG. Aż ¼ z ankietowanych użytkowników przyznała, że od momentu zakupu zestawu 3D, spędza więcej czasu przed telewizorem.

Telewizor 3D

Niedawno pisałem, że Amerykanie rezygnują z telewizorów, a tymczasem okazuje się, że inaczej jest z telewizorami 3D. Firma analityczna DEG zapytała o zdanie na temat 3D TV dokładnie 3065 posiadaczy telewizorów 3D. Jakie są wyniki tych badań?

- Posiadacze 3D TV są bardzo zadowoleni z jakości obrazu 3D i już zaczęli oglądać i tworzyć kolekcję filmów, gier i wydarzeń sportowych w 3D - powiedział Ron Sanders, szef DEG.

To dobre wieści dla branży 3D.

Ciekawostki dotyczące posiadaczy telewizorów 3D

85 proc. - tylu posiadaczy telewizorów 3D woli oglądać programy 3D niż 2D

83 proc. - tylu respondentów przyznało, że wystarczyło tylko kilka minut, by przyzwyczaić się do okularów

74 proc. - tylu ankietowanych posiada dwie pary okularów 3D (lub więcej)

33 proc. - tylu respondentów od razu kupiło dodatkowa parę okularów przy zakupie telewizora

88 proc. - tylu posiadaczy telewizorów 3D oceniło obraz 3D pozytywnie

91 proc. - tylu ankietowanych oceniło standardowy obraz 2D pozytywnie

89 proc. - tylu respondentów posiada telewizor 3D o rozmiarze 50 cali lub więcej

86 proc. - taki odsetek ankietowanych stanowili mężczyźni

86 proc. - tylu respondentów oglądało obraz 3D wraz z dziećmi

51 lat - tyle lat ma przeciętny użytkownik telewizora 3D

Okulary 3D

Okulary 3D

Dwie rysy na idealnym wizerunku 3D

Technologia 3D w kinie się rozwija i nic już nie zatrzyma fali wznoszącej. Ale nawet w niezwykle optymistycznych badaniach DEG dla branży 3D, są pewne rysy. Ciekawostkę stanowi zwłaszcza fakt, że większość entuzjastycznie podchodzących do swoich telewizorów 3D użytkowników, bardziej ceni jednak obraz 2D (91 proc.) niż 3D (88 proc.). Różnica co prawda nieznaczna, ale jednak. Zaskoczeniem jest też średni wiek ankietowanych - 51 lat... To dużo. Innowacje takie jak 3D raczej wiązane są z młodszymi użytkownikami ok. 30-ki. Bardzo możliwe, że tak wysoki średnia wieku posiadaczy 3D jest spowodowana... dziećmi. Zwróćmy uwagę, że aż 86 proc. użytkowników ogląda 3D wraz z dziećmi, co może sugerować, że zakup był głównie skierowany dla dzieci. A to może oznaczać, że 3D za mało przemawia do dorosłego widza. Nic dziwnego, gdyż wciąż przygniatająca większość filmów 3D to animacje dla dzieci.

Źródło: DEG