DNA lidera


Lider powinien wiedzieć, jak się zachować, i umieć dopasować do zachowań innych. Proces dopasowywania rozpoczyna się poprzez identyfikację wymagań związanych z danym stanowiskiem pracy w kategoriach wymaganych do uzyskiwania znacznie lepszych wyników. Muszą być podjęte wszelkie wysiłki w celu zapewnienia, że proces ten będzie obiektywny i pozwali pracy mówić samej za siebie.

Najpierw należy określić stanowisko pracy (lub inaczej: gdyby praca mogła mówić, to co by o sobie powiedziała), a dopiero potem zatrudnić kandydata.

Wymagania stanowiska muszą być przeanalizowane w kategoriach:

1. zachowania/typu temperamentu;

2. kompetencji (wraz z umiejętnościami "twardymi" i "miękkimi");

3. wartości;

4. wiedzy lub doświadczenia.

Potrzebny jest obiektywny proces analizy wymagań dotyczących stanowiska pracy, czy dotyczy pozycji przywódczych czy kierowniczych, czy też stanowisk technicznych, zawodowych bądź wymagających pracy fizycznej. Największą przeszkodą w realizowaniu korzyści dopasowywania osób do ich stanowisk są nasze uprzedzenia.

Poznanie samego siebie, poznanie swoich ludzi/zespołów - wykorzystanie systemów diagnostycznych do mierzenia/badania zachowań i wartości Success Insights

Aby lepiej zrozumieć i wykorzystać potencjał własny i innych osób, dobrze jest poznać swoje zachowanie/typ temperamentu i system wartości. Należy również poznać zachowanie/typ temperamentu i system wartości współpracowników, partnerów w biznesie, osób, za które odpowiadam jako lider/przywódca. Warto zainwestować w badanie DNA własne (jako lidera) i swojego zespołu oraz organizacji.

Autor jest certyfikowanym konsultantem Success Insights amerykańskiej firmy TTI, pełni funkcję dyrektora zarządzającego i jest właścicielem firmy doradczo-szkoleniowej Golden Mark.

mailto:success.insights@goldenmark.com.pl