DarkSiders 2 - jeźdźcy apokalipsy wracają (zapowiedź)

Darksiders 2 postawi nas w roli kolejnego jeźdźcy apokalipsy - śmierci. W ostatnich dniach twórcy tego tytułu zaprezentowali ciekawe demo, na którym zaprezentowali zmiany jakie zostaną wprowadzone w "dwójce". Będzie więcej walki, trochę kombinowania oraz... klimat godny dobrych produkcji RPG.

W Darksiders 2 przejmiemy kontrolę nad Śmiercią, który rusza na pomoc swojemu bratu uwięzionemu za bałagan jakiego dopuścił się w "jedynce". Wojna został niesłusznie upokorzony, odebrano mu także moce. Śmierć musi więc stanąć na wysokości zadania i wyjaśnić całe to tragiczne nieporozumienie.

"I ujrzałem: oto koń trupio blady, a imię siedzącego na nim Śmierć, i Otchłań mu towarzyszyła. I dano im władzę nad czwartą częścią ziemi, by zabijali mieczem i głodem, i morem, i przez dzikie zwierzęta." - Apokalipsa św. Jana (6, 8).

Przytoczony wyżej opis najlepiej charakteryzuje naszego bohatera, którego kontrolować mamy w kolejnej odsłonie Darksiders. Przyznam się jednak szczerze, że jego wygląd osobiście mnie nieco zaskoczył. Jasne, pasuje do postaci znanej nam z poprzedniej części, jednak jak na Śmierć mógłby być nieco bardziej mroczny. Teraz wygląda trochę jak gwiazda kapeli black metalowej.

Śmierć, by uwolnić brata będzie musiał stawić czoła niezwykle niebezpiecznym przeciwnikom

Śmierć, by uwolnić brata będzie musiał stawić czoła niezwykle niebezpiecznym przeciwnikom

No dobra, ale powiedzmy że czepiam się okrutnie. Poza samym wyglądem, nasz śmierć (tak, tak - w grze jest to mężczyzna i dlatego używam właśnie takiej formy) jest szybki niczym błyskawica, zwinny jak kozica górska i silny, że strach. W ręce zaś, jako podstawową broń, dzierży kosę (bo niby co innego miałby dzierżyć).

Co ciekawe, w Darksiders 2 na kosie nasz arsenał się nie kończy. Do dyspozycji oddano nam bowiem szereg innych broni, których różnorodność godna jest najlepszych produkcji RPG - bojowe młoty czy ogromne i potężne miecze to tylko prostsze przykłady. Do tego dochodzą także pancerze, które różnić się będą właściwościami i ich wykorzystanie zależeć ma w znacznej mierze od sytuacji.

Młoty, miecze, kosy... arsenał jest dość potężny

Młoty, miecze, kosy... arsenał jest dość potężny

W Darksiders 2, Śmierć posiada jeszcze jeden niezaprzeczalny atut - rumaka dostępnego od samego początku. Ten akurat się przyda, bowiem świat gry ma być aż czterokrotnie większy od tego jaki zobaczyliśmy w poprzedniej odsłonie. Zgodnie z zapowiedzią programistów z Vigil Games, średni czas przejścia tego tytułu kształtować się ma w okolicy... 60 godzin. Nieźle jak na grę akcji.

Napisałem grę akcji, ale czy faktycznie mamy z czymś takim do czynienia w Darksiders 2? Chyba nie do końca (albo może lepiej: "nie tylko"), bo oprócz wspomnianych wcześniej elementów RPG związanych z uzbrojeniem dochodzą jeszcze te dotyczące rozwoju naszej postaci.

W dużym skrócie: eliminujemy wrogów, dostajemy doświadczenie i pożytkujemy przyznane nam punkty na konkretne umiejętności. W Darksiders 2 dość ciekawie prezentuje się także drzewko umiejętności, które jest dość mocno rozbudowane i daje spore możliwości wyboru.

Dwie kosy w ręku i gra muzyka...

Dwie kosy w ręku i gra muzyka...

Smaczku dodają także kolejne elementy typowe dla wielu produkcji RPG: miasta pełne NPC-ów, z którymi możemy sobie pogawędzić oraz wiele zadań pobocznych. Ich wykonanie oczywiście zależeć będzie tylko i wyłącznie od woli gracza.

Co więcej, sporo jest też elementów typowych dla gier... logicznych. Nie raz i nie dwa napotkamy na swojej drodze jakiś ciekawy problem do rozwiązania. W wersji demo prezentowanej niedawno przez wydawcę (THQ) pokazano tylko kilka prostych zagadek. Później ma być jednak trudniej i trzeba będzie także sporo pogłówkować.

Coś dla siebie odnajdą tu także fani zręcznościówek. Śmierć w Darksiders 2, by dostać się do wielu wybranych przez siebie lokacji, będzie musiał sporo się powspinać i naskakać (co zostało wykonane nieco bardziej dynamicznie niż w poprzednim tytule z tej serii).

Darksiders 2 ma charakteryzować się szybką akcją, wieloma elementami zręcznościowymi

Darksiders 2 ma charakteryzować się szybką akcją, wieloma elementami zręcznościowymi

No dobra, ale przydałoby się także wspomnieć w kilku słowach o akcji, która w Darksiders 2 odgrywa przecież niebagatelną (jeśli nie najważniejszą) rolę. Pomimo wielu wspomnianych wcześniej elementów typowych dla innych typów gier, czasu starczy nam także na walkę - na dużo walki.

Wspomniana wcześniej kosa oraz liczne bronie drugoplanowe to jeszcze nie wszystko. Sporą rolę odegrają tu także umiejętności dodatkowe Śmierci, do których zaliczyć możemy chociażby stado kruków atakujących przeciwnika i nękających go ostrymi szponami czy dziobami.

Wszystko to brzmi pięknie, jednak kiedy zobaczymy Darksiders 2 na naszych pecetach? Tu niestety nie mam dobrych wiadomości. Konkretnej daty premiery jeszcze nie ma, a producent nieśmiało wspomina o roku 2012. Wiele wskazuje jednak na to, że będzie na co czekać. Póki co, pozostaje jedynie obejrzeć trailer Darksiders 2.