Diablo 3 - czego możemy spodziewać się po wersji beta?

Diablo 3 to gra, na którą cała rzesza fanów action RPG czeka od lat. Daty premiery jeszcze nie znamy, jednak Blizzard zdradził już sporo szczegółów dotyczących tej produkcji. Jak będzie prezentować się wersja beta? Czy Diablo 3 ukaże się jeszcze w tym roku? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszej zapowiedzi.

Diablo 3 w wersji beta ma zostać udostępnione już niebawem. Blizzard zdradził już wiele szczegółów dotyczących tej gry, dzięki czemu wiemy jak prezentować się będzie kolejna odsłona tego słynnego hack and slasha - przynajmniej w wersji testowej.

Rozgrywkę w becie Diablo 3 rozpoczniemy we wiosce znanej nam z... pierwszej odsłony, a raczej w tym w co się przekształciła - New Tristram. Do naszej dyspozycji oddane zostaną też dobrze nam znane katakumby w jakich stawialiśmy swoje pierwsze kroki w trakcie pierwotnego ataku sił ciemności.

W becie Diablo 3 nie mamy jednak co liczyć na udostępnienie całego świata - ot po prostu powalczymy dłuższą chwilę na początku pierwszego aktu. Producent tego kultowego RPG nie chce bowiem zdradzać zbyt wielu szczegółów dotyczących fabuły. Jedno jest pewne: stary świat wraca, a wraz z nim nieśmiertelny Decard Cain, którego po raz kolejny ratować będziemy z opresji.

Dość jednak o tym - przejdźmy do kluczowego aspektu Diablo 3, czyli do samej walki (twórcy obiecują, że będziemy mieli możliwość wzięcia udziału w ogromnych bitwach czy też oblężeniach twierdz, w których pomagać nam będą dziesiątki przyjaznych NPC-ów). Tu Blizzard wprowadza sporo ciekawych modyfikacji.

W diablo 3 zdecydowanej przemianie ma ulec system korzystania z umiejętności

W diablo 3 zdecydowanej przemianie ma ulec system korzystania z umiejętności

Po pierwsze starcia z przeciwnikami wymagać będą od nas chwili zastanowienia i zastosowania konkretnej taktyki. W zależności od tego czy będziemy mieli do czynienia z wolnymi i wytrzymałymi zombie czy też szybkimi demonami, będziemy musieli przyjąć inną strategię i skorzystać z innych umiejętności.

Blizzard nie ukrywa, że jednym z celów jakie chce osiągnąć w Diablo 3 jest uatrakcyjnienie rozgrywki poprzez zmuszenie graczy do wykorzystywania większej ilości zdolności. Z tym również wiąże się kolejna zmiana - rezygnacja z drzewka umiejętności oraz punktów talentów.

Jak ma to wyglądać w praktyce? Weźmy przykład maga władającego magią kilku żywiołów (ogień, lód i coś tam jeszcze - na tym etapie nie jest to istotne). Pokonując kolejne piekielne pomioty nasz bohater zdobywa coraz wyższy poziom, a wszystkie jego umiejętności... automatycznie stają się coraz silniejsze. Innymi słowy nie musimy inwestować w nie konkretnych punktów przyznawanych co awans.

Skutek ma być bardzo prosty - uniknięcie sytuacji, w której gracz rozwijając swoją postać inwestuje tylko w dwie czy trzy umiejętności i przechodzi całą grę korzystając tylko z nich. W Diablo 3 na każdym etapie naszej przygody będziemy mogli skorzystać z czego tylko chcemy - wszystko będzie bowiem wytrenowane i odpowiednio mocne.

Każda zdolność prezentuje się inaczej: wszystko za sprawą run modyfikujących działanie czarów

Każda zdolność prezentuje się inaczej: wszystko za sprawą run modyfikujących działanie czarów

Haczyk oczywiście istnieje: w jednym momencie możemy korzystać jedynie z sześciu aktywnych i trzech pasywnych zdolności. Zestaw ten możemy oczywiście modyfikować w trakcie gry, jednak faktem jest, że przed walką dobrze jest przemyśleć sobie z czego w najbliższym czasie mamy zamiar skorzystać. Potem może już nie być czasu na zbyt duże modyfikacje.

Zdolności naszych bohaterów mogą być także ulepszane przy pomocy specjalnych run. Dzięki temu Frost Nova maga może wyglądać różnie i charakteryzować się będzie innymi właściwościami w zależności od wybranego symbolu. Ciekawe? Oceńcie sami - szczegóły działania tego systemu zostały przedstawione na filmiku poniżej:

Diablo 3 to także nieco inne podejście do broni. Nie będę owijał w bawełnę: w trzeciej części tego kultowego hack and slasha posiadany ekwipunek będzie jedynym skutecznym sposobem na zwiększenie statystyk naszego bohatera. Oczywiście w Diablo 2 przedmioty także były istotne, jednak w D3 Blizzard zapowiada, że statystyki oferowane przez bronie jeszcze bardziej zyskają na znaczeniu.

Co do samych statystyk naszego bohatera to twórcy Diablo 3 postanowili zrezygnować z typowych parametrów obecnych zarówno w pierwszej jak i drugiej odsłonie. Powód jest prosty: po co nam taka statystyka jak zręczność skoro nic ona nie daje w praktyce?