Diablo 4 - klasy postaci. Która najlepsza na początek?
-
- 23.03.2023, godz. 12:27
Klasy postaci są jednym z najważniejszych elementów jeśli chodzi o serię Diablo. W nadchodzącej, 4 części (także podczas beta testów) będziemy mogli na początek wybrać jedną z 5 profesji. Czym się charakteryzują?
Do premiery Diablo 4 pozostało jeszcze trochę czasu, ponieważ gra zadebiutuje 6 czerwca tego roku. Blizzard ogłosił jednak już wszystkie klasy postaci, jakie będą dostępne na premierę. Przyglądamy się im bliżej, sprawdzamy umiejętności oraz styl walki.
Wraz z premierą Diablo 4 będziemy mieć dostęp do 5 klas postaci:
- Barbarzyńca
- Czarodziejka
- Łotrzyca
- Druid
- Nekromanta
Barbarzyńca
Barbarzyńca jest najbardziej znaną i prawdopodobnie najczęściej wybieraną klasą postaci w serii gier Diablo. Oficjalny opis klasy brzmi:
Barbarzyńcy odznaczają się niesamowitą siłą, a w ich arsenale znajdzie się broń na każdą okazję. Sieją popłoch wśród napierających hord wrogów straszliwymi okrzykami wojennymi.

Barbarzyńcy przemierzają świat gry i sieją wokół siebie zniszczenie dzierżąc potężne bronie. W zależności od potrzeb, umiejętności oraz stylu gry możemy wybierać pomiędzy wielkimi, dwuręcznymi toporami, małymi i zadającymi szybkie obrażenia siekiery po morgenszterny i miecze.
Zobacz również:
- Jeśli ta konsola wyjdzie, bez mrugnięcia okiem wydam 2500 zł...
- Czekacie na otwartą betę Diablo 4? Mam zatem dla was złą wiadomość
W Diablo 4 Barbarzyńcy będą mogli przenosić cztery rodzaje broni i się między nimi przełączać w dowolnym momencie. Zaawansowani gracze będą mogli dopasowywać określoną broń do różnych umiejętności. Niektóre umiejętności wymagają używania konkretnego rodzaju uzbrojenia. Podobnie, jak w poprzednich grach z serii, Barbarzyńcy będą się także posługiwać okrzykami, które wpłyną na zachowanie sojuszników bądź przeciwników.
Wszystkie ataki Barbarzyńcy są atakami fizycznymi. Nie używa on w żaden sposób magii i czarów. Jego głównym zasobem jest Furia, generowana podczas walki. Poza nią, jej poziom sukcesywnie spada.
Druid
Oficjalny opis klasy brzmi:
Zmiennokształtni druidzi potrafią przemieniać się w dzikie bestie, aby walczyć u boku leśnych stworzeń. Potęga ziemi, wiatru i burzy jest na ich skinienie, dzięki czemu mogą władać pełnią niszczycielskiej mocy gniewu natury.

Druid jest mistrzem zmiennokształtności, który może płynnie zmieniać się z postaci człowieka w niedźwiedzia lub wilkołaka. Włada magią żywiołów (ziemia i burza). Druid może wykorzystywać różne umiejętności w zależności od tego, w jakiej formie aktualnie się znajduje.
Unikalną umiejętnością Druida jest zadanie Miażdżących Ciosów. Zmniejszają one punkty życia procentowo od ich całkowitego zdrowia. W przypadku bossów oraz innych graczy potencjał tej umiejętności jest nieco zmniejszony.
Druid wybierając konkretną zdolność (przypisaną do danej postaci) automatycznie zmienia się w Wilkołaka lub Niedźwiedzia. Stan ten utrzymuje się przez 3 sekundy lub do momentu, aż inna umiejętność wymusi zmianę formy.
Łotrzyca
Oficjalny opis klasy brzmi:
Łotrzyce to zwinne wojowniczki specjalizujące się w walce dystansowej oraz w zwarciu. Mogą pokonać każdego przeciwnika kombinacjami potężnych ataków oraz mocą nasyconego magią oręża.

Łotrzyca może naprzemiennie używać dwóch rodzajów broni - dystansowej (łuki/kusze) oraz białej (miecze/sztylety). Klasa ta charakteryzuje się dużą szybkością ataku oraz mobilnością, dlatego dzierżąc broń białą, może szybko wbiec w grupę przeciwników i po zadaniu obrażeń opuścić teren, aby się zregenerować.
Łotrzyk może nasycać broń przeklętymi olejami nakładając na przeciwników negatywne stany. Jeśli wróg zginie będąc pod wpływem "klątwy" jego ciało wybucha zadając obrażenia pobliskim jednostkom. Łotr jest swego rodzaju połączeniem oryginalnego Łotrzyka, Amazonki, Łowcy Demonów oraz Zabójcy.
Czarodziejka
Oficjalny opis klasy brzmi:
Czarodziejki rozkazują mocom żywiołów, aby zapewnić sobie zwycięstwo nad wrogami. Wykorzystując dzikość natury, miotają pioruny, sprowadzają na przeciwników deszcz meteorytów, lub nabijają ich na lodowe kolce.

Czarodziejka wykorzystuje w walce potężną magię żywiołów, jednak jest przy tym bardzo słaba jeśli chodzi o obronę. Zaklęcia są zaprojektowane przede wszystkim wokół trzech żywiołów - Ognia, Zimna i Błyskawic.
Niektóre zaklęcia Błyskawic zostawiają po sobie kulę energii, którą Mag może zebrać, aby odzyskać trochę many. Chłód działa na wrogów spowalniająco. Jeśli wykorzystamy kilka razy to samo zaklęcie na danym przeciwniku, zostanie całkowicie unieruchomiony. Z kolei zaklęcia od Ognia mogą nakładać efekt podpalenia, które zadaje obrażenia w czasie.
Podczas rozwoju postaci powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na trzy cechy. Inteligencja zwiększa obrażenia od umiejętności, Siła woli daje szanse na trafienia krytyczne, a Zręczność przyspiesza regenerację many.
Nekromanta
Oficjalny opis klasy brzmi:
Nekromanci to przebiegli przywoływacze, którzy wskrzeszają krwiożercze hordy nieumarłych. Trzy filary ich mocy stanowią potężne bastiony Kości, Krwi oraz Cienia, za sprawą których rzucają na kolana wrogów.
Nekromanci charakteryzują się 4 stylami gry na wysokim poziomie postaci - Kość, Ciemność, Krew, Armia. Nekromanci w walce mogą używać mieczy, sztyletów, różdżek i tarcz. Jako jedyna klasa, może korzystać z kos.

Podstawowymi zasobami Nekromantów są esencja oraz zwłoki. Esencja jest podstawowym zasobem, który odnawia się automatycznie. Zwłok z kolei możemy wykorzystywać do przywoływania szkieletowych sług lub tworzenia innych efektów, takich jak np. wybuchu Zwłok. Jeśli nie mamy w pobliżu żadnych ciał, możemy je generować przy pomocy różnych efektów i umiejętności.
Nekromanta zadaje zarówno obrażenia fizyczne jak i magiczne.









