Diablo III Piekielna rozgrywka w nowej odsłonie

Mnich i Znachor nowymi klasami postaci. Zupełnie nowe podejście do systemu zadań i run. Nowy Battlenet 2.0... z drastycznym ograniczeniem tylko dla czterech osób w jednej grze - to zaledwie mała cząstka wiedzy, jaką posiadamy już na temat Diablo III.

Fakty:

  • Nowe klasy postaci - w tym Witch Doctor i Mnich
  • Nowe części uzbrojenia
  • Nowe lokacje i przeciwnicy
  • Battlenet dla 4 graczy
  • Więcej ciekawszych questów
  • Engine Starcrafta 2
  • Interaktywne otoczenie
  • Nowy system Run
  • Zmiana dodawania punktów umiejętności i drzewek talentów

III będzie bardzo zbliżone do poprzednich części. W grze ponownie zobaczysz pechowe miasto Tristram, które po 20 latach od wydarzeń z Diablo II: Lord of Destruction zostało odbudowane. Znany z poprzednich odsłon serii Decard Cain znowu znajduje w katedrze oznaki zbliżającego się zła. Na dodatek, z nieba spada tajemnicza kometa, trafiając w to samo miejsce, w którym wiele lat temu po raz pierwszy pojawił się Diablo. Bohaterowie z całego świata wzywani są do krain Sanktuarium, by stawić czoła nowemu niebezpieczeństwu.

Wiesz już, że tym razem przeciwnik będzie znacznie trudniejszy. Bohaterowie spotkają się m.in. z Azmodanem i Belialem, czyli demonami, które wiele lat temu doprowadziły do wygnania Diablo, Baala i Mefista do świata Sanktuarium. Twórcy gry zapowiadają także, że zobaczysz między innymi znanych z poprzedniej części Andariel oraz Duriela. Nie jest natomiast pewne czy sam tytułowy główny bohater powróci do świata żywych.

Nowi i starzy bohaterowie

Mag może siać spustoszenie na wiele sposobów. Ciskanie piorunami we wrogów idealnie spisuje się w wąskich przestrzeniach.

Mag może siać spustoszenie na wiele sposobów. Ciskanie piorunami we wrogów idealnie spisuje się w wąskich przestrzeniach.

W Diablo III ujrzysz tylko niektóre z postaci, jakimi można było kierować w poprzednich częściach - co w licznych wywiadach potwierdzali pracownicy Blizzarda. Mimo że wybór bohaterów ma być bardzo różnorodny, twórcy do tej pory ujawnili dopiero cztery klasy, jakimi będziesz mógł przemierzać mroczny świat - barbarzyńcę, czarodzieja, szamana oraz mnicha. zapowiada, że reszta postaci, jaka znajdować się będzie w grze, zapewni pełen wachlarz możliwości, tak by każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Ponadto w trzeciej części możliwy wreszcie stanie się wybór płci postaci. Zmiany wystąpią także w uzbrojeniu. Rozszerzono dotychczasowy ekwipunek gracza. Oprócz znanego już z poprzedniej części gry uzbrojenia (hełm, zbroja, rękawice, pas, buty, broń, tarcza, amulet i pierścienie), dojdą dwie nowe pozycje - naramienniki oraz osłona na nogi. Zmiany w grafice spowodują również, że praktycznie cały pancerz będzie bardzo dobrze widoczny na bohaterze.

Nadchodzą zmiany

Diablo III zaoferuje ci zupełnie nowy interfejs. Zamiast miejsca na dwie umiejętności otrzymasz teraz pasek podobny do tego z . Dzięki takiemu rozwiązaniu będziesz mieć pod ręką nie tylko wszystkie mikstury, ale i wiele z wybranych umiejętności naraz. Prócz butelek leczących, w trzeciej części Diablo znajdziesz także kule odnawiające życie. Po zabiciu przeciwnika otrzymasz szansę na ich pojawienie się na polu bitwy. Użycie kuli polegać ma tylko na wejściu na nią - postać zostaje wówczas automatycznie uleczona.

Zbiorowisko Upadłych (Fallen Ones) oznacza same problemy.

Zbiorowisko Upadłych (Fallen Ones) oznacza same problemy.

Kolejnym dużym przeobrażeniom ulegną lokacje. Mają one mieć podobny, mroczny klimat do tych, jakie podziwiałeś w drugiej części gry. Poziomy będą jednak dużo bardziej interaktywne niż wcześniej. Zmieni się także system ich generowania, co zaowocuje większą ich losowością. Będziesz mógł niszczyć wiele elementów otoczenia, takich jak stoły, krzesła, szafy, a nawet ściany. Oczywiście, w większości będzie to czyste "efekciarstwo", lecz w niektórych momentach może się okazać pomocne. Na pewno takim jest przykład uderzenia w mur, który, zawalając się, może pogrzebać ze sobą wielu przeciwników. Ponadto niektóre zniszczone elementy odkryć mogą przedmioty i przejścia. Lokacje znacząco urozmaicone w porównaniu z tymi z Diablo II. Oprócz interaktywności otoczenia, ma być ono także dużo bardziej zmienne. Programiści Blizzarda starają się to osiągnąć, by uniknąć sytuacji z sequela Diablo. Pomimo że wprowadzono w nim losowo generowane lokacje, po pewnym czasie stawały się one w twoich oczach niemal identyczne. W Diablo III ma być zgoła inaczej - nigdy nie zobaczysz dokładnie tak samo wygenerowanego pomieszczenia po raz drugi.

Samych lokacji ujrzysz zapewne mnóstwo, choć Blizzard nie podał jeszcze planowanych wymiarów świata gry. Na razie wiadomo na pewno, iż znowu wejdziesz do katedry w Tristram oraz, że akcja będzie się toczyć wokół Caldeum - niegdyś potężnego miasta handlowego. Poprawiono również zadania. W poprzednich częściach były one praktycznie niezauważalne i sprawiały wrażenie niepotrzebnych. W Diablo III twórcy położyli większy nacisk na system wykonywania misji. Ekipa Blizzarda gwarantuje dużą ilość ciekawych i bardziej rozbudowanych zadań, dzięki którym rozgrywka ma stać się znacznie ciekawsza.

Diablo III - wybierz swojego bohatera i zniszcz Pana Terroru
Barbarzyńca

Barbarzyńca

Barbarzyńca to pierwsza z ujawnionych postaci. Jego olbrzymia siła, dobrze znana fanom Diablo II, pozwala mu dosłownie wyrąbywać sobie drogę przez hordy demonicznych bestii. Fani tej postaci otrzymają do dyspozycji klasę tylko w niewielkim stopniu zmienioną w stosunku do poprzedniej części. Pozostały zarówno muskularny wygląd, jak i podobne drzewka umiejętności z okrzykami, trąbą powietrzną czy skokiem.

Mag

Mag

Magowie natomiast są alternatywą, która powinna ucieszyć wszystkich fanów czarodziejki z drugiej części gry. Tak jak i w Diablo II postacie tego typu będą siać spustoszenie z dystansu. Zmieniły się natomiast szkoły magii, z jakich będziesz mógł korzystać. Teraz do dyspozycji oddane zostały moce, takie jak burze, arkana oraz przywoływanie. Niemniej ciągle znajdziesz parę starych zaklęć, np. teleportację.

Znachor

Znachor

Znachor (Witch Doctor) to zupełnie nowa postać w świecie Diablo. Klasa ta władać będzie najbardziej przerażającymi siłami natury oraz umarłych. Będzie on mógł rozprzestrzeniać plagi, korzystać z sekretów magii voodoo oraz wykorzystywać siły z zaświatów. Rozprzestrzeniająca się zaraza, przywoływanie nieumarłych stworzeń i tworzenie ściany z zombie to tylko początek jego możliwości. Szaman może także straszyć przeciwników i dezorientować ich, tak by atakowali siebie samych. Jego umiejętności przywodzą nieco na myśl postać nekromanty z Diablo II. Nie jest to zresztą efekt podobnych umiejętności - dwa miesiące po prezentacji nowej klasy Blizzard przyznał, że zabraknie popularnego władcy nieumarłych w najnowszej odsłonie gry.

Mnich

Mnich

Mnich to czwarta z zaprezentowanych klas postaci. Decyzję o jego powrocie można uznać za ukłon w stronę fanów pierwszej części serii, bowiem pojawił się on już wcześniej wraz z dodatkiem Diablo: Hellfire. Postać ta będzie mieć bardzo charakterystyczną technikę walki, porównywaną przez pracowników Blizzarda do stylu znanego z konsolowych bijatyk. Mnich korzystać będzie ze znaków, modlitw, ale przede wszystkim z brutalnej siły swoich pięści i kopnięć. Jednym z pokazanych przykładów umiejętności jest "Droga stu pięści", dzięki której użytkownik może stworzyć "kombo", wciskając trzykrotnie ten sam klawisz. Oprócz tego duże wrażenie robi atak "Z siedmiu stron", w którym to Mnich zyskuje niesłychaną szybkość i jest w stanie w błyskawicznym tempie zaatakować rozproszonych przeciwników znajdujących w obrębie kilku metrów od niego.