DirectX10 = 10 razy wolniej?

Konfiguracja platformy sprzętowej: procesor Intel Core 2 Duo X6800, płyta główna ASUS P5W DH Deluxe, 2 GB pamięci DDR 667, dysk twardy Samsung SP2004C, nagrywarka DVD Samsung SH-S183, karta dźwiękowa Sound Blaster X-Fi Extreme Audio, system operacyjny Windows Vista Ultimate PL, najnowsze sterowniki ForceWare i Catalyst

Do testów użyliśmy polskiej wersji językowej gry COH, która po wprowadzeniu wszelkich dostępnych uaktualnień finalnie występowała w wersji 1.7. Testy przeprowadziliśmy przy wykorzystaniu kart graficznych Galaxy GeForce 8600 GTS, GeCube Radeon HD 2900 XT oraz NVIDIA GeForce 8800 Ultra.

Zobacz również:

  • Recenzja: Jeżeli 1080p Ci wystarcza – premierowy test Gainward GeForce RTX 3050 8 GB Ghost OC
DirectX10 = 10 razy wolniej?

Tak wygląda GeForce 8800 Ultra. Jest to obecnie najszybsza karta graficzna

Jak widzicie do kompletu zabrakło nam modeli GeForce 8800 GTS, których niestety nie mieliśmy w czasie testów w redakcji. Karty te już do nas jadą, a ich wyniki w COH zaprezentujemy wkrótce.

DirectX10 = 10 razy wolniej?

Karta Galaxy wyposażona jest w procesor GeForce 8600 GTS i cichy układ chłodzenia Zalmana

Na początek jedna ważna uwaga. Wydajność kart w COH sprawdziliśmy zarówno w systemie operacyjnym Windows XP jak i Vista. Choć niemiłych przygód z pracą gier w Viście mieliśmy w przeszłości niemało, to jednak uczciwie trzeba przyznać, że COH w obu systemach zainstalowanych na tej samej platformie sprzętowej działał praktycznie tak samo wydajnie. To dobra informacja dla użytkowników Visty. Podobne wnioski dotyczą testów innych nowych gier, np. S.T.A.L.K.E.R czy Supreme Commander. Starsze tytuły wciąż jednak mogą pod Vistą sprawiać problemy lub tez pracować wolniej niż w XP.

Patch dla COH udostępnia nam możliwość wyboru nowego trybu - Ultra w pozycji Szczegółowość terenu. Przy testach DX9 takiego trybu nie ma. Najwyższy z dostępnych to Wysokie i taki tryb pozostawiliśmy dla zachowania identycznych ustawień w DX9 i 10. Sprawdziliśmy jednak jak gra reaguje na ustawienie Szczegółowości terenu w trybie Ultra. Okazało się, że spadek wydajności w stosunku do trybu Wysokie jest bardzo niewielki.