DisplaySearch: ultracienkie telewizory motorem rozwoju rynku TV

Ultracienkie telewizory będą stanowiły najważniejszy czynnik w kontynuacji wzrostu sprzedaży odbiorników plazmowych i LCD - tak przynajmniej wynika z analiz przedstawionych przez firmę DisplaySearch.

Ultracenkie telewizory charakteryzują się grubością nie przekraczającą 40 milimetrów. Zdaniem analityków firmy DisplaySearch, właśnie takie urządzenia będą stanowiły najważniejszy czynnik w kontynuacji wzrostu sprzedaży odbiorników plazmowych i LCD (w 2012 roku na rynek ma trafić w sumie aż 14 milionów cieniutkich telewizorów LCD).

Zdaniem firmy DisplaySearch, w 2012 roku ultracienkie TV będą stanowiły 10% światowego rynku. Wynik ten ma być dużo lepszy w Północnej Ameryce, Japonii i Zachodniej Europie - w tych regionach blisko 18 % sprzedanych urządzeń będzie się charakteryzowało niewielką grubością.