Dlaczego iTunes nie wykrywa urządzeń z iOS 12?

Jak się okazuje iPhone i iTunes nie zawsze dobrze ze sobą współpracują. W tym artykule zaprezentujemy, jak naprawić błąd polegający na nierozpoznawaniu przez iTunes urządzenia z wgranym iOS 12.

W obecnych czasach i szerokim rozpowszechnieniu chmury danych nie musisz używać iPhone'a z iTunes zainstalowanym na macOS i Windows, ale wiele osób nadal podłącza swoje urządzenia przenośne do komputera przez USB w celu zarządzania muzyką, synchronizacji danych, tworzenia kopii zapasowych oraz aktualizacji oprogramowania.

Co zrobić w przypadku, jeśli podłączysz swojego iPhone'a do komputera, a iTunes wyświetla komunikat "iTunes nie może połączyć się z tym iPhone'm"?

W aktualizacji iOS 11.4 Apple dodało funkcje mającą na celu zabezpieczyć iPhone'a przed włamaniami za pomocą USB. Funkcja USB Restricted Mode uniemożliwia dostęp do danych iPhone'a, jeżeli jest on włączony, a od ostatniego odblokowania minęła ponad godzina.

Rozwiązanie problemu nie leży jednak w zabezpieczeniach iOS lecz kompatybilności pomiędzy wersjami iOS, macOS oraz iTunes.

Wsparcie Apple mówi, że iPhone XS i XS Max wymagają zarówno iTunes 12.8 i co najmniej Mac OS X 10.11.6 (El Capitan) lub później. Z wiadomości na forum Apple oraz w wiadomościach od czytelników wynika, że problem dotyczy także użytkowników iPhone'a XR oraz osoby korzystające z nowszego systemu Mac OS X (lub macOS) i iTunes 12.8.

Rozwiązaniem wydaje się być pobranie najnowszej wersji iTunes bezpośrednio ze strony Apple - link do pobrania , usunięcie zainstalowanej wersji iTunes oraz instalacja wersji pobranej ze strony.