Do Edge trafia Transparent Ads. Ma lepiej chronić prywatność użytkowników

Nowa funkcja trafiła do kanału Canary. Jeśli testy wypadną pomyślnie, znajdzie się w powszechnym użytkowaniu na początku przyszłego roku.

Foto: Microsoft

Microsoft może być zadowolony z popularności Edge, jednak cały czas pracuje nad tym, aby urwać kolejne procenty z rynku konkurentom. Czy pomoże w tym Transparent Ads? Ta funkcja ma na celu podniesienie bezpieczeństwa użytkowników poprzez lepszą kontrolę nad danymi udostępnianymi reklamodawcom oraz trackerom. Dzięki niej użytkownicy będą mogli:

  • zobaczyć, które firmy biorą udział w programie Google Transparency Reporting;
  • zobaczyć informację o firmie odpowiedzialnej za wyświetlane reklamy;
  • sprawdzić, jakie dane są wykorzystywane do personalizacji reklam;
  • zobaczyć, jak wymieniają ze sobą dane poszczególne strony;
  • sprawdzić politykę prywatności reklamodawców.
Do Edge trafia Transparent Ads. Ma lepiej chronić prywatność użytkowników

Ustawienia prywatności Edge. Foto: H Tur/PC World

Warto przypomnieć, że przeglądarka Edge ma sama w sobie ustawienia prywatności pozwalające na blokowanie danych przekazywanych mechanizmom reklamowym. Opcja Ścisłe zazwyczaj wystarcza do poczucia się bezpiecznie. Jeśli jednak komuś tego mało i lubi dociekać wszystkich szczegółów, Transparent Ads będzie z pewnością bardzo praktycznym narzędziem.

Źródło: WindowsReport

Zobacz również:

  • Edge może otrzymać ciekawą możliwość integracji z YouTube
  • One Outlook na wiosnę. Jak zmieni internet?
  • Edge 97 udostępnione. Poznaj listę zmian i poprawek