Dokonano ważnego odkrycia dzięki teleskopowi Jamesa Webba

Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba (JWST) posłużył do odkrycia ważnego gazu na planecie odległej od Ziemi.

Fot. Pixabay

Amerykańska agencja opisuje odkrycie jako „pierwszy wyraźny dowód na obecność dwutlenku węgla w atmosferze planety poza Układem Słonecznym”. Planeta, na której odkryto gaz, znajduje się w odległości około 700 lat świetlnych od Ziemi i nosi nazwę WASP-39b. NASA stwierdziła w komunikacie, że dwutlenek węgla „dostarcza ważnych informacji o budowie, składzie atmosfery i kształtowaniu się planet”.

Dowody na obecność CO2 na WASP-39b zostały zebrane za pomocą spektrografu bliskiej podczerwieni, którego naukowcy użyli do określenia składu atmosfery planety na podstawie „niewielkich różnic w jasności transmitowanego światła w całym widmie długości fal”.