Dotacje na e-biznes na nowych zasadach

Wiosenne rozdanie unijnych pieniędzy na wsparcie e-biznesu odbędzie się już na nowych zasadach. Nie dobrze napisany wniosek i moment jego złożenia, ale pomysł na działalność zdecydują o przyznaniu dotacji.

Po ostatnich wydarzeniach kiedy składający wnioski o unijne wsparcie na założenie biznesu w sieci stali w gigantycznych kolejkach, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uwzględniła zmieniła zasady przyznawania dotacji. "Każdy projekt zostanie oceniony na specjalnych zasadach" - mówi rzecznik PARP Monika Karwat - Bury.

Większa waga będzie przywiązywana do kryteriów jakościowych wniosków. $"Premiujemy projekty, które czerpią dochody z czegoś innego niż reklamy, które są czymś nowym. Nie są powielaniem czy klonowaniem czegoś, co już było zrobione" - wyjaśnia Jarosław Pawłowski z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Wiceminister zwraca też uwagę na to, kto z danego e-biznesu będzie korzystał. Tu lepsze oceny dostaną projekty uwzględniające odbiorców zagranicznych. Ponadto nowe zasady wymagają większego wkładu własnego zakładających e-biznes - 30% zamiast 15% i mniejszej niż do tej pory wartości projektu (700 tys zł zamiast 1 mln zł).