Droga z satelity


Droga z satelity
Testowany przez nas system nawigacji GPS to już kolejna generacja urządzeń niemieckiej firmy. Od poprzednich modeli TravelPilot Lucca 3.3 jest o wiele zgrabniejszy i lepiej wykonany z bardzo dobrych tworzyw. Urządzenie pod względem stylistyki prezentuje się bardzo dobrze, dysponuje dobrym dotykowym wyświetlaczem LCD o 3,5-calowej przekątnej i proporcjach 4:3. Liczbę przycisków na obudowie ograniczono do dwóch - zasilania i menu. TravelPilota można używać nie tylko w samochodzie, ale także podróżując na rowerze czy pieszo. Jest lekki i wyposażony w zasilanie bateryjne. Ładowanie odbywa się z dołączonej ładowarki samochodowej lub opcjonalnego zasilacza sieciowego. Czas pracy urządzenia na baterii jest przeciętny i wynosi 3 godziny. Głośnik zlokalizowano na tylnej ściance odbudowy. Polecenia głosowe są odpowiednio głośne i wyraźne. Ekran ma odpowiedni kontrast i szerokie kąty widzenia. Kolory są bardzo dobre, a grafika map atrakcyjna. Z boku urządzenia zamontowano czytnik kart SD/MMC. Można w nim umieścić kartę z plikami muzycznymi MP3/WMA/OGG i słuchać, podłączywszy do systemu nawigacji słuchawki stereo. Sterowanie odbywa się za pomocą dotykowego ekranu. Interfejs jest czytelny i wygodny. W 512 MB pamięci Lucca przechowuje przygotowywane przez firmę Tele Atlas mapy nie tylko Polski, lecz także Czech, Słowacji, Węgier, Grecji, Turcji oraz głównych dróg Europy Wschodniej. Na DVD w promocji otrzymujemy mapy krajów Europy Zachodniej, a także rzadko spotykane, np. mapy Chorwacji - w sumie aż 41 państw. Można je wyświetlać w rzucie 2D lub pseudo-3D. Mapa Polski nie jest dokładna, dane adresowe nie obejmują części ulic i dróg zbudowanych już kilka, a nawet kilkanaście lat temu. Fatalnie działa algorytm wyszukiwania optymalnej trasy (według założeń - najszybsza, najkrótsza itp.). Jego wskazania są często po prostu irracjonalne. Szkoda, bo samo urządzenie, interfejs i grafikę zaliczamy do najlepszych, punkty POI (np. nazwy stacji benzynowych czy restauracji) określono precyzyjnie. Niestety, GPS jest na tyle dobry, na ile dobra jest jego mapa, a pod tym względem, przynajmniej jeśli chodzi o mapę Polski, Blaupunkt się nie popisał.

Becker Traffic Assist Highspeed

<hr>

Informacje Harman/Becker Automotive Systems

http://www.harmanbecker.com

Cena 1599 zł

Dołączone akcesoria uniwersalny zestaw montażowy pozwalający na przymocowanie urządzenia do szyby lub deski rozdzielczej, zasilacz samochodowy, kabel zasilania z portu USB, karta SD 1 GB z mapami

Wymiary 127x81x30 mm

Waga 187 g

Wyświetlacz 3,5-calowy

Pamięć 128 MB

Czytnik kart SD/MMC

Czas pracy na baterii 4 godziny (z uruchomionym GPS)

Droga z satelity
System nawigacyjny Beckera to typowe nowoczesne urządzenie przenośne z wbudowanym odbiornikiem GPS SiRFstar III. Dostawcą map Polski jest Imagis, producent programu MapaMap. Zestaw składa się z systemu nawigacyjnego MapaMap for Becker z mapą Polski (1,9 mln punktów adresowych, 1487 szczegółowych planów miast i miejscowości, 78 tys. punktów użyteczności publicznej - bankomaty, hotele, szpitale, warsztaty, itp.) w wersji 3.1.1.0 oraz szczegółowych map 37 krajów Europy. Na płycie DVD znajdziesz mapy krajów Europy Zachodniej (wszystkich), Wschodniej (Czech, Słowacji, Węgier, Litwy, Łotwy, Estonii), Południowej (np. Chorwacji, Bułgarii, Rumunii, Macedonii, Serbii i Czarnogóry), które dostarczył Navteq. Procesor jest szybki, taktowany z częstotliwością 400 MHz, co pozwala na natychmiastowe przeliczenie nowej trasy, a także na równoczesne słuchanie muzyki (pliki MP3/WMA9 z kart SD/MMC) oraz nawigowanie. Można też wyświetlać zdjęcia JPEG. Mimo dwóch głośników polecenia wygłaszane przez lektora słychać zdecydowanie za słabo. Wprowadzanie celu podróży oraz jego wybór odbywa się na ekranie dotykowym. Jego jasność jest wystarczająca, lecz kolory nie najlepsze. Interfejs użytkownika jest bardzo prosty, lecz zarazem nieco toporny graficznie. MapaMap nie zachwyca grafiką, lecz nieźle spełnia swoje zadanie, polegające na prowadzeniu kierowcy czy pieszego do celu. Jej dokładność jest o wiele większa niż map Tele Atlasu, lepiej też działają algorytmy wyboru optymalnej trasy. Niewielkie zastrzeżenia mamy co do jakości wyświetlacza. Jest on wyraźny, lecz prezentowane kolory są zbyt blade i zmieniają się przy patrzeniu na matrycę pod większym kątem.

MIO DigiWalker C520

<hr>

Informacje Comes

tel. 0800 125848

http://www.comes.com.pl

Cena 1549 zł

Dołączone akcesoria uchwyt samochodowy, zasilacz samochodowy i sieciowy, pokrowiec, kabel USB

Wymiary 126x81x19,9 mm

Waga 110 g

Wyświetlacz 4,3-calowy

Pamięć 1 GB

Czytnik kart SD/MMC

Czas pracy na baterii 3 godziny (z uruchomionym GPS) 


Nie przegap

Zapisz się na newsletter i nie przegap najnowszych artykułów, testów, porad i rankingów: