Dynabook - nowa nazwa laptopów Toshiba

Dynabook Americas, Inc. to nowa marka Toshiba America Client Solutions, Inc. Pod tą nazwą japońska firma będzie sprzedawać laptopy, notebooki oraz rozwiązania mobilne i związane z Internetem Rzeczy.

Nowa marka - Dynabook - zadebiutuje początkowo na rynkach Ameryki Północnej oraz w Australii. Takayuki Tono, wice-szef Dynabook Americas, Inc., uspokaja dotychczasowych klientów firmy Toshiba: "Choć nazwa się zmieniła, ciągle jesteśmy tą samą firmą, która w 1985 roku zaprezentowała pierwszego na świecie laptopa oraz była pionierem we wdrażaniu takich rozwiązań, jak wyświetlacze dotykowe, połączenia bezprzewodowe, akumulatory czy design, będące obecnie standardem, bez którego nie można wyobrazić sobie współczesnych laptopów". Obiecuje również: "Będziemy nadal kontynuować rozwój, a zwłaszcza w zakresie Internetu Rzeczy i okularów AR".

Nazwa Dynabook nie jest w Japonii niczym nowym - istnieje od 30 lat i przez większość tego czasu ściśle współpracowała z Toshibą. Efektem współpracy były elementy, które są dla nas czymś oczywistym w urządzeniach przenośnych (i nie tylko) - kolorowe wyświetlacze TFT, zintegrowane napędy optyczne, bezprzewodowe dokowanie, czterordzeniowe procesory czy wyświetlacze 4K. Skąd pomysł na zmianę nazwy marki? Wszystko przez konkurencję - firmę Sharp, która wykupiła ponad 80% udziałów Toshiby i nie wyraziła zgody na wykorzystywanie logotypu Toshiby na jej laptopach.