E-booki kupowane trzy razy częściej niż książki papierowe

Barnes & Noble to jeden z największych w USA sprzedawców książek oraz producent czytnika Nook. Firma poinformowała, że w czwartym kwartale ubiegłego roku sprzedała w swojej internetowej księgarni trzy razy więcej e-booków niż książek papierowych. B&N informuje też, że więcej książek zyskuje nabywców w sieci niż w księgarniach tradycyjnych.

Trzykrotnie większa sprzedaż książek elektronicznych niż papierowych drogą internetową oraz przewaga tego rodzaju dystrybucji sprawiły, że łącznie e-booki są kupowane dwa razy częściej niż książki tradycyjne. Ich kupcami w przypadku Barnes & Noble są użytkownicy czytników Nook oraz smartfonów i tabletów z aplikacją Nook.

Interesy związane z czytnikami e-booków przyniosły firmie 250 mln dolarów, co jest wzrostem o 300 proc. w stosunku do roku ubiegłego - powiedział prezes B&N, William Lynch. W skład tych przychodów wchodzą czytniki Nook i e-booki rozprowadzane za pomocą sklepu internetowego BN.com. Cały sklep przyniósł 943 mln, co stanowi jednak spadek o 2,9 procent.

Wzrost sprzedaż e-booków nie przyczynił się więc do polepszenia wyników finansowych firmy. W czwartym kwartale zanotowała stratę 59 mln dolarów przy ogólnych przychodach z różnych źródeł dystrybucji w wysokości 1,37 mld dolarów. Rok temu w tym samym kwartale firma straciła 33 mln dolarów przy przychodach rzędu 1,32 mld dolarów.

Mimo niezbyt korzystnych ogólnych wyników finansowych, Barnes & Noble ma zamiar dalej inwestować w branże e-booków, która jak widać zyskuje coraz większą popularność. Lynch spodziewa się, że niebawem ceny książek spadną dzięki aplikacji Pub!It, która umożliwi samodzielną publikację treści niezależnym wydawcą i autorom w BN.com. Zwiększy to natomiast ilość dostępnych książek, a co za tym idzie możliwość uzyskania przychodu przy niskich nakładach.