Edukacja antypiracka wchodzi do brytyjskich szkół
-
- 06.01.2016, godz. 19:00
Brytyjscy nauczyciele otrzymali do dyspozycji materiały, które mają być im pomocne w prowadzeni lekcji na temat szkodliwości piractwa internetowego.
Inicjatywa Creative Content UK (brytyjscy dostawcy internetu, przedstawiciele przemysłu filmowego i muzycznego), której celem jest promocja legalnych treści oraz zniechęcanie do sięgania po nielegalne źródła wdraża przy wsparciu rządu w brytyjskich szkołach szalenie ważny z jej punktu widzenia projekt. Mowa tutaj o zajęciach antypirackich, w ramach których młodzież w wieku 14-19 lat będzie uczona, że piractwo ma negatywny wpływ na przemysł filmowy.
Wstępem do zajęć jest firm "Vin Diesel's Socks", który zmusza uczniów do zastanowienia się nad tym, kto zapłaci za skarpetki tego popularnego wśród nich aktora, jeżeli wszyscy będą sięgali po pirackie filmy.
Kolejnym elementem, po który mogą sięgać nauczyciele jest prezentacja (opracowały ją The Industry Trust, The Intellectual Property Office i FACT) składająca się z 18 slajdów. Pojawiają się na niej pytania skierowane do uczniów, które dotyczą różnych zagadnień związanych z piractwem komputerowym. Są też odpowiedzi przygotowane przez autorów prezentacji.
Przykład
Na jednym ze slajdów pojawiły się następujące dwa pytania: "Jak myślisz, dlaczego ludzie dystrybuują i zamieszczają w sieci nielegalnie filmy? Jakie są konsekwencje takiego działania?
W odpowiedzi twórcy prezentacji zwracają uwagę na:
- potężne zyski piratów
- chęć zobaczenia filmu za darmo, lub za niewielkie pieniądze i to jeszcze przed jego legalnym udostępnieniem online i na DVD
- zagrożenie w postaci złośliwego kodu znajdującego się na stronach oferujących nielegalne filmy
- negatywny wpływ na ekonomię Wielkiej Brytanii
- mniejsze środki na wspieranie przemysłów kreatywnych i przedsiębiorczości w kulturze (mniejsze zatrudnienie, twórcy nie otrzymują uczciwie zarobionych pieniędzy)
Ponadto nauczyciele instruowani są, jakich trudnych odpowiedzi mogą oczekiwać ze strony uczniów i jak na nie odpowiadać.
Zainteresowanych tematem zachęcam do przejrzenia prezentacji.