Electronic Arts przejmuje Mythic Entertainment

Jeden z gigantów branży rozrywki komputerowej - koncern Electronic Arts, poinformował wczoraj o przejęciu Mythic Entertainment - studia znanego na całym świecie z najwyższej klasy projektantów, uznanych serii gier oraz rewolucyjnych rozwiązań internetowych.

Wczoraj firma Electronic Arts Inc podała do wiadomości informację o przejęciu spółki Mythic Entertainment z siedzibą w stanie Virginia. Po realizacji transakcji, Mythic Entertainment zmieni nazwę na EA Mythic. Ekipa będzie pracowała nad produkcją gier typu MMORPG (masowych internetowych wieloosobowych gier fabularnych).

Studio Mythic znane jest przede wszystkim z innowacyjnego podejścia do masowych gier sieciowych. Jego sztandarowym tytułem jest popularny wśród graczy Dark Age of Camelot. Zespół pracuje teraz nad Warhammer Online: Age of Reckoning - grze stworzonej na wyłącznej licencji Games Workshop.

Sfinalizowanie transakcji, o której kilka miesięcy temu mówiło się w charakterze pogłoski, nastąpi w drugim kwartale roku fiskalnego, między lipcem a wrześniem. Mark Jacobs i Rob Denton, jako główni założyciele niezależnego dotychczas producenta, dostaną posadę wiceprezesów w EA Mythic. Gwarancję pracy otrzymali także wszyscy z niemal dwustuosobowej załogi.

"Włączenie studia Mythic do rodziny EA odzwierciedla nasze głębokie zaangażowanie w działalność globalnego rynku gier internetowych. Zespół projektowy studia Mythic będzie jednym z najbardziej utalentowanych zespołów projektantów gier typu MMORPG w EA. Razem stworzymy gry, które wprowadzą użytkowników internetowych wieloosobowych gier masowych na zupełnie nowy poziom gry i emocji" - zapowiedział Paul Lee, prezes EA Studios.