Era zmienia się w T-Mobile i wydaje na to 100 mln zł

Rebranding Ery na T-Mobile ma kosztować Polską Telefonię Cyfrową ok. 100 milionów złotych. To koszt modyfikacji materiałów firmowych i wystroju punktów sprzedaży oraz kampanii reklamowej, która rozpoczęła się dzisiejszego dnia.

Rebranding Ery na T-Mobile związany jest z przejęciem 100 proc. akcji Polskiej Telefonii Cyfrowej przez Deutsche Telekom (właściciel marki T-Mobile). Stało się to w styczniu tego roku. Polski T-Mobile ma oficjalnie ruszyć 5 czerwca, kiedy to startery i telefony w sieci będą sprzedawane w opakowaniach oznaczonych jej identyfikacją wizualną. Logo T-Mobile ma też widnieć na wszystkich umowach i dokumentach przeznaczonych dla klientów.

Rebranding wiąże się jednak z kosztami. Zmieniona ma być stylistyka i wygląd wszystkich salonów jakie posiadała Era. Dzisiaj ruszyła także kampania reklamowa, której celem jest poinformowanie użytkowników o nadchodzących zmianach oraz podziękowanie za dotychczasową współpracę. Hasło kampanii brzmi: "Chwilę, które łączą".

Rebranding to nie nowość na polskim rynku telefonii komórkowej. W roku 2005, sieć telefonii komórkowej Idea zmieniła się w globalną markę Orange. Dla porównania, kampania informacyjna pochłonęła wtedy ponad miliard złotych.