F.E.A.R. 3 w trybie multiplayer naprawdę przerazi graczy
-
- IDG News Service,
-
- Tomasz Koralewski,
- 03.06.2011, godz. 16:56
Medium w ciąży oraz dwaj kanibalistyczni bracia powracają w tej grze z gatunku survival horror, by pozwolić graczowi na polowanie, przerażanie oraz opętanie znajomych w trybie wieloosobowym.

Współpraca to klucz do zwycięstwa
Polecamy:
- Zapowiedź Dark Souls - świeży powiew starej grozy
-
Komputerowe gry erotyczne - historia i najciekawsze produkcje
- Gry Niezależne #4 - Anomaly: Warzone Earth
Zobacz też:
Ky Wolf-Smith, pełniący funkcję głównego projektanta przy grze F.E.A.R. 3, wyjaśnił, że gra skupi się na dwóch dzieciach Almy: Point Manie oraz Paxtonie Fettelu. W oryginalnym F.E.A.R. wcielaliśmy się w skórę cichego bohatera i jako Point Man musieliśmy powstrzymać mordercze zapędy Fettela. W F.E.A.R. 3 tych dwóch będzie musiało współpracować, aby powstrzymać Almę - jednak główny cel i powód pozostaje nieznany.
Tryby rozgrywek dla wielu osób odzwierciedlają mieszankę dobrych i złych bohaterów, a co za tym idzie pozwalają wcielić się nie tylko w członka zespołu FEAR, ale również w nadprzyrodzone zjawy. Demonstracja, którą zobaczyliśmy ukazała, że wszystkie tryby oraz mapy zaprojektowane zostały pod walki dla czterech graczy.
Wolf-Smith potwierdził, że gra będzie korzystać z usług platformy Steam, a Warner Bros. wprowadzi tryb kooperacji do kampanii dla jednego gracza. W grze wieloosobowej NPC sterowani przez komputer będą odgrywać znaczącą rolę zarówno jako sojusznicy, jak i wrogowie. Ale głównym punktem jest gra zespołowa, budowanie zaufania w drużynie... i kiedy zajdzie taka potrzeba - zdradzaniu towarzyszy broni.
Soul King

F.E.A.R. 3 - tryby multiplayer
Tak opanowanego piechura możemy wykorzystać przeciwko innym graczom. Rozgrywka nie polega tylko na zabijaniu przeciwników, ale również na odkryciu, kiedy przeskoczyć z jednej marionetki w inną. Kiedy sterowany przeze mnie żołnierz był bliski śmierci przeskoczyłem do ciała Phase Soldiera, który stanowi bardziej zaawansowany typ maszyny do zabijania, a jego ekwipunek umożliwia przechodzenie przez ściany.
Po zadomowieniu się w nowym ciele kontynuowałem niszczenie przeciwników. Jeśli stracisz opętane ciało i zostaniesz zabity jako zjawa, to stracisz połowę zebranych dusz (stąd tytuł Soul King), które stanowią odpowiednik punktacji w tym trybie gry. Oznacza to, że rozgrywki mogą rozstrzygać się w ostatnich sekundach.
Pomimo skupienia na drużynie również i Alma jest bardzo widoczna w trybach wieloosobowych F.E.A.R. 3. Pojawiała się sporadycznie w niemal każdej rozgrywce, w której brałem udział. Jeśli ją zobaczysz, to nie skończy się to zbyt przyjemnie: może przywołać przeciwników, którzy zaatakują postać gracza lub w inny sposób się z nim zabawić (na przykład czasowo go oślepiając). Jej sporadyczne występy denerwowały wielu z towarzyszących nam dziennikarzy i skutkowały pewnego rodzaju wybuchami paniki.
Rozgrywki składają się zazwyczaj z czterech rund. Początkowo ciężko było zrozumieć zasady rządzące trybem Soul King w F.E.A.R. 3, jednak przyzwyczajenie "biegnij i strzelaj" szybko zmieniło się w "biegnij, strzelaj, opętaj".