FPS Boost sprawia, że Xbox Series S zyskuje na wartości

Obie najnowsze konsole Microsoft od kilku miesięcy oferują nową funkcję do zwiększania limitu FPS w starszych grach. Szczególną uwagę przykuwa tańsza wersja konsoli, która od teraz oferuje możliwości droższego modelu za niższą cenę.

FPS Boost sprawia, że Xbox Series S zyskuje na wartości

Xbox Series S

W lutym Xbox wprowadził nową funkcję dla Xbox Series S i Series X o nazwie FPS Boost. Umożliwia to niektórym wstecznie kompatybilnym grom Xbox One, działać na nowszych konsolach z prędkością 60 klatek na sekundę lub wyższą. Te ulepszenia są wykonywane wewnętrznie przez grupę sprzętu Xbox i nie wymagają udziału programisty.

W tym tygodniu Microsoft ogłosił, że 74 nowe gry będą teraz obsługiwać FPS Boost, w tym Far Cry 5, Assassin's Creed Unity, Recore i Alien Isolation. Jak dotąd, wynik to 97 gier w całej serii X i S z obróbką FPS Boost.

Gry działające przy 60 klatkach na sekundę wyglądają płynniej, są bardziej estetyczne i reagują szybciej niż gry o niższej liczbie klatek na sekundę. Doświadczając tego raz, trudno jest wrócić do 30 klatek na sekundę. Biorąc pod uwagę tę kwestię, nie trudno było przyznać wyższość Series X nad Series S.

FPS Boost sprawia, że Xbox Series S zyskuje na wartości

Lista nowych gier wspierających FPS Boost

Wszystko się teraz zmieniło, dzięki ogromnemu napływowi obu gier FPS Boost, a także wypuszczaniu coraz większej liczby gier zoptymalizowanych pod kątem Series S.

Co się stanie, jeśli gra nie korzysta z FPS Boost? Tu właśnie pojawiają się optymalizacje dla Series X i S. Te w zasadzie wymagają gry dostępnej na Xbox One i dodają nowe funkcje, takie jak wyższa rozdzielczość, więcej efektów graficznych i oczywiście 60 klatek na sekundę (lub więcej).

Chociaż ulepszenia wprowadzone w ciągu ostatnich kilku miesięcy są krokiem w dobrą stronę, nadal istnieją pewne frustracje. Czasami gry otrzymują łatkę 60 klatek na sekundę w Series X, ale nie w Series S. Zarówno Outer Worlds, jak i Wreckfest działają teraz z prędkością 60 klatek na sekundę w Series X, ale nadal osiągają 30 klatek na sekundę w Series S.

Jest to prawdopodobnie spowodowane różnicą w przepustowości graficznej między 12-teraflopowym procesorem graficznym w serii X i 4-teraflopowym w serii S. Sprawienie, aby niektóre gry działały ze stałą prędkością 60 klatek na sekundę w serii S - bez korzystania ze zwiększania liczby klatek na sekundę - może wymagać więcej pracy.