Facebook Deals - mobilna społeczność z lepszymi ofertami
-
- 04.11.2010, godz. 13:31
Facebook ogłosił nowości związane z usługami na urządzenia przenośne. Podczas konferencji najwięcej uwagi poświęcono usłudze Deals, która połączy możliwości Grouponu, Foursquare i programów lojalnościowych.
Ogłoszono natomiast kilka nowości, w tym ulepszoną aplikację na platformy iOS oraz Android. Głównym tematem konferencji była nowa usługa - Deals. Jest to ukłon w stronę aktywnych konsumentów i właścicieli sklepów. Usługa umożliwi stosowanie specjalnych promocji dla osób korzystających z mobilnej wersji Facebooka.
Zobacz również:
Jak to działa? Deals stworzone jest na bazie zaprezentowanego niedawno Places. Użytkownik logujący się w danym miejscu z urządzenia przenośnego do aplikacji Facebook, będzie mógł sprawdzić czy okoliczne sklepy, kawiarnie lub punkty usługowe oferują promocje stworzone specjalnie dla użytkowników portalu.
W ten sposób będzie można dostać piwo gratis w okolicznym pubie lub darmową wejściówkę do kina. Deals posiada szeroką gamę rozwiązań. Promocje mogą być np. przeznaczone dla konkretnej ilości znajomych będących razem lub w postaci kuponów, darmowych noclegów czy zniżek na towary. Usługa łączy więc w sobie funkcjonalność Places oraz programów lojalnościowych. W przyszłości może stać się także bezpośrednim zagrożeniem dla usług typu Groupon.
Deals na razie będzie dostępne na terenie USA i tylko z aplikacji Facebook na iPhone'y. Portal do tej pory podpisał umowę z 22 firmami w tym H&M oraz McDonalds. Nie wiadomo w jakim tempie usługa będzie rozszerzać się na inne kraje.