Facebook chce być przyjaźniejszy biznesowi niż Google+

Serwis społecznościowy Facebook zaprezentował stronę Facebook for Business, która oferuje wskazówki dla małych przedsiębiorstw korzystających z Facebooka. Została ona uruchomiona dzień po tym jak z Google+ usunięto konta biznesowe.

Google zaczęło usuwać konta biznesowe, włączając w to takie marki jak Mashable i Ford, z serwisu społecznościowego Google+. Przyczyną takiego działania jest fakt, że ma on być przeznaczony dla osób indywidualnych, a nie dla firm. Ostatecznie konta Mashable i Forda zostały przywrócone, a mówi, że pozwoli na małą liczbę wyselekcjonowanych profili firmowych.

Oczywiście nie oznacza to, że Google nie jest zainteresowane biznesem. W planach jest biznesowa wersja Google+, ale przedsiębiorstwa i marki chcące promować się w serwisie muszą na razie wykazać cierpliwość i jeszcze trochę poczekać z zakładaniem swoich profili.

Facebook korzystając z tego opóźnienia Google postanowił pokazać, że on jest w pełni przygotowany do promowania firm w ramach serwisu społecznościowego. Aby tego dowieść wprowadził stronę Facebook for Business, która krok po kroku tłumaczy, jak korzystać z serwisu, by rozwinąć swój biznes. Wskazówki dotyczą zakładania strony, promowania firmy reklamami, napędzania ruchu na stronie, korzystania z możliwości mobilnych i zachęcani ludzi do interakcji.

Nie ma w tym niczego nowego ani odkrywczego, ale poprzez wyjście naprzeciw potrzebom firm Facebook pokazuje, że jest od dłuższego czasu gotowy do tego, do czego Google+ dopiero się przygotowuje.