Facebook walczy z Apple - brak śledzenia ma "zabić małe firmy"

Facebook w imię małych i średnich firm walczy z Apple. Wszystko w związku z działaniami, które uniemożliwiają śledzenie użytkowników.

Facebook rozpoczął nową batalię z firmą Apple. W sieci pojawiły się całostronicowe reklamy, które odnoszą się do zmian wprowadzonych w iOS 14. W tym miejscu należy nadmienić, że najnowsza wersja systemu operacyjnego, pod kontrolą którego pracują iPhone'y, oferuje ulepszone zabezpieczenia chroniące użytkownika przed śledzeniem w sieci.

Aplikacja mobilna Facebook
Źródło: Obi Onyeador/Unsplash

Aplikacja mobilna Facebook

Źródło: Obi Onyeador/Unsplash

Przedsiębiorstwo twierdzi, że wprowadzenie najnowszych zmian w oprogramowaniu mających na celu utrudnienie gromadzenia danych pozwalających na śledzenie użytkowników i dostosowywanie reklam może odbić się na małych, lokalnych biznesach.

Reklamy, które pojawiły się na największych amerykańskich portalach takich, jak The New York Time, Wall Street Journal czy Washington Post noszą nagłówek "Stoimy w obronie dla małych firm".

W związku ze zmianami w iOS 14, Facebook nie będzie już w stanie zbierać ogromnych ilości danych o użytkownikach i wykorzystywać je do dostosowywania reklam.

Facebook już na początku roku informował, że nowe zmiany polityki prywatności w iOS 14 mogą mieć opłakane skutki dal niewielkich biznesów. Apple uważa, że Facebook posiada lekceważący stosunek do prywatności swoich użytkowników. Jest to oficjalna odpowiedź na stwierdzenie, że nowe zabezpieczenia zniszczą najmniejsze biznesy.

Najnowsze etykiety prywatności wprowadzone w App Store ujawniły oszałamiające ilości danych, jaki są gromadzone przez Facebooka.

Dane gromadzone przez Facebooka

Dane gromadzone przez Facebooka

Źródło: imore.com