Facebook wprowadzi zmiany w aktualnościach i przycisk "Chcę"

Serwis społecznościowy pracuje nad wprowadzeniem zmian w aktualnościach, by reklamodawcy i deweloperzy mogli być w nich bardziej widoczni. Facebook chce byśmy nie tylko widzieli, że nasi znajomi coś lubią, ale także o tym, że naprawdę z tego korzystają. Wiąże się to ze zbieraniem większej ilości informacji o użytkowniku.

Facebook w ograniczonym zakresie testuje nowy bardziej inwazyjny system prezentowania wiadomości. Można w nim zobaczyć nie tylko zmiany statusu znajomych, lubiane i udostępniane przez nich strony, ale także komentarze umieszczane przez nich na takich stronach itp.. Ma to pokazać ludziom, że ich znajomi aktywnie używają jakiejś strony lub produktu i stanowić dodatkową reklamę.

Internetowe wydanie Wall Street Journal podaje, że oprócz tego wprowadzone dodatkowe przyciski podobne do Lubię to!. Mają to być opcje takie jak Chcę lub Potrzebuję, za pomocą których będzie można przekazać znajomym bardziej konkretne informacje na swój temat. Oczywiście będzie się to wiązało także z tym, że będziemy otrzymywać reklamy zgodne z naszymi potrzebami.

Nie wiadomo jeszcze kiedy Facebook ma zamiar wprowadzić te zmiany na masową skalę. Istnieją sugestię, że dojdzie do tego podczas firmowej konferencji deweloperów F8. W 2010 roku odbyła się ona w kwietniu, ale data tegorocznej nie została jeszcze ustalona. Jeśli zmiany zostaną faktycznie wprowadzone, to na pewno niektórzy będą niezadowoleni, że Facebook chce wydobyć od użytkowników jeszcze więcej informacji.

Sukces Facebook jest nierozerwalnie związany z sukcesem reklamodawców i deweloperów aplikacji. Dlatego też na pewno będzie się on starał o udoskonalenie systemu ich promocji.