Forrester: netbooki zdobywają popularność

Netbooki są ciekawą alternatywą dla komputerów stacjonarnych oraz notebooków i szybko zdobywają rynek. Dane zawarte w najnowszym raporcie firmy Forrester mówią, że co trzeci Amerykanin zainteresowany jest netbookiem jako kolejnym komputerem, a co czwarty woli podarować go dziecku, niż samemu go używać.

Netbooki to coś więcej, niż alternatywa dla notebooków. Łącząc w sobie zalety laptopów i przenośnych urządzeń telekomunikacyjnych, sprawiają, że można je wykorzystać w wielu zastosowaniach. Są małe, poręczne i generalnie mają to samo co ich więksi bracia - notebooki.

Windows 7 vs Linux - będzie wojna o netbooki?

Nowy system operacyjny Microsoftu, Windows 7, czeka bardzo trudne zadanie do wykonania. Siódemka musi nie tylko poprawić nadszarpnięty przez Vistę wizerunek marki, ale również zawalczyć o lukratywny rynek netbooków. Wiadomo jednak, że na tym polu nie będzie łatwo. W przeciwnym narożniku stoi bowiem Linux, który jak na razie dominuje na rynku urządzeń tanich linii urządzeń tego typu.

ciąg dalszy...

Według większości badanych przez Forrestera, telefony komórkowe mają zbyt małe wyświetlacze, aby za ich pomocą wygodnie korzystać z Internetu i innych funkcji zaszytych w komórkach. Sporo osób uważa także, iż netbooki są ascetycznie ładniejsze, a w telefonach zaczynają się powtarzać te same trendy.

Netbooki spotykają się też z dwoma problemami. Jednym jest "biedny" marketing. Nazwy produktów powinny brzmieć inaczej, niż w przypadku notebooków. Pozwoliłoby to klientom rozróżnić owe dwie rodziny, co tu dużo mówić, różnych produktów. Drugim faktem jest to, że wielu klientów twierdzi, iż netbook jest po prostu tańszą alternatywą laptopa. Nie dostrzegając tym samym zalet tych komputerów mobilnych.

Te i inne fakty sprawiają, że w najbliższych latach zainteresowanie netbookami zapewne będzie wzrastać, a typowy konsument przestanie traktować je jedynie jako alternatywę albo dodatek do posiadanego już w domu sprzętu. Oczywiście wszystko w rękach producentów i specjalistów od marketingu.