Fortnite: zmiany w Turbobudowaniu

Twórcy Fortnite wprowadzają zmiany do turbobudowania. Jak wpłyną one na grę?

W aktualizacji 10.20 przywrócono czas stawiania kolejnych struktur w turbobudowaniu z 0,05 s do 0,15 s w 10.20. Taka wartość była używana w przeszłości do aktualizacji 4.30. A po co zmieniać turbobudowanie? To pierwszy krok w poprawianiu kilku problemów:

  • Szybkie turbobudowanie zapewnia nieproporcjonalną przewagę graczom z niskim pingiem:
  • Przejmowanie ścian (tzw. taking walls - próba postawienia ściany zanim zrobi to przeciwnik)
  • Gra defensywna (tzw. turtling - ciagłe odbudowywanie niszczonej ściany)
  • Gra defensywna (turtling) daje nieproporcjonalnie dużą przewagę obrońcy, np. wystarczy, że obrońca trzyma przycisk myszki, podczas gdy do jego budowli 1x1 strzela cała ekipa
  • Dokładność umieszczania elementów budowli - łatwo jest przez przypadek umieścić kilka części "na raz"
  • Spamowanie budowania - łatwo jest spamować budowanie

Twórcy gry chcą, aby budowanie odbywało się w bardziej przemyślany sposób. Dlatego trwają pracue nad wprowadzeniem następujących zmian, mających:

  • Zastąpić opóźnienie przy stawianiu pierwszego elementu i przy turbobudowaniu stałą prędkością budowania - ustawienie pierwszego elementu jest natychmiastowe, ale nie ma możliwości, aby budować szybciej niż jeden element na każde 0,15 s. Ta zmiana sama z siebie nie rozwiązuje problemu nadmiernie defensywnej gry (turtling)/przewagi niskiego pingu
  • Wymusić zasadę stałej prędkości budowania dla elementów spornych - jeśli element budowli zostaje zniszczony, serwer czeka 0,15 s zanim pozwoli na odbudowę, a gracze próbujący odbudować zniszczony fragment zanim upłynie te 0,15 s są dodawani do listy. Po zakończeniu opóźnienia element jest stawiany. Eliminuje to wpływ pingu przy przejmowaniu ścian ("taking walls") i zapewnia minimalny okres pomiędzy zniszczeniem elementu i jego zastąpieniem

AKTUALIZACJA:

Parę godzin po wprowadzeniu poprawek, na blogu Fortnite pojawił się wpis o treści:

Poprawki wprowadzone wczoraj do turbobudowania, regulujące opóźnienie pomiędzy umieszczaniem kolejnych fragmentów budowli, zostały cofnięte do wcześniejszej wartości 0,05 s. Tym samym budowanie „dziewięćdziesiątek” (90s) i „wodospadów” („waterfall”) powinno wrócić do stanu sprzed wczorajszych zmian.

Dodaliśmy także część “Kolejnych kroków”, o których wspomnieliśmy we wczorajszym wpisie o zmianach w turbobudowaniu. Teraz, gdy element zostaje zniszczony, musi upłynąć 0,15 s, zanim w tym samym miejscu będzie mógł zostać umieszczony nowy fragment budowli. Jeśli w miejscu, w którym właśnie został zniszczony fragment budowli, dwóch lub więcej graczy próbuje postawić nowy element, decyzja o tym któremu się to uda będzie podejmowana losowo. Ma to zredukować wpływ pingu na przejmowanie ścian (“taking a wall”) oraz zmitygować sytacje, w których spamowanie ścian w tym samym miejscu pozwala obrońcy uniknąć wszelkich obrażeń.

Co się zmieniło?

  • Czas pomiędzy umieszczaniem kolejnych elementów przy turbobudowaniu został z powrotem zmieniony z 0,15 s do 0,05 s.
  • Po tym, jak zostanie zniszczony fragment budowli, musi upłynąć 0,15 s zanim w tym samym miejscu będzie mogł zostać umieszczony kolejny element - Jeśli dwóch graczy próbuje umieścić element w miejscu właśnie zniszczonego, to, któremu się to uda zostanie ustalone losowo, aby uniknąć wpływu pingu.