Gelato 2.1 - beta testy narzędzia do renderingu 3D

Rozpoczęły się publiczne beta testy nowej wersji narzędzia do renderingu grafiki trójwymiarowej, Gelato 2.1. Producent aplikacji, Nvidia, poinformował o tym w trakcie trwających w Bostonie targów Siggraph 2006.

Gelato jest wspomaganym sprzętowo zestawem narzędzi do finalnego renderingu grafiki. Najnowsza edycja wprowadza obsługę większości zaawansowanych programów do tworzenia gier, projektowania CAD czy zastosowań przemysłowych. W jej skład wchodzą również wtyczki do aplikacji Maya i 3ds Max firmy Autodesk.

Gelato 2.1 - beta testy narzędzia do renderingu 3D

Gelato 2.1 - próbka możliwości

Wśród oferowanych przez Gelato 2.1 opcji znajdują się m.in. poprawione funkcje "wypalania" tekstur i raytracingu, ulepszone możliwości renderingu stereo - z nowym trybem projekcji pozaosiowej oraz lepszym wyświetlaniem obrazów anaglifowych (czerwony/niebieski), jak też - w przypadku Gelato Pro - system ponownego oświetlania Sorbetto (interaktywne dostosowanie parametrów kamery takich jak ostrość i wyświetlanie stereo i obsługa dynamicznych cieni) i obsługa 64-bitowych wersji systemów Windows.

Gelato 2.1 - beta testy narzędzia do renderingu 3D

Gelato 2.1 w wersji podstawowej jest dostępne za darno, natomiast Gelato 2.1 Pro, wzbogacone o zaawansowane opcje skalowania i objęte systemem pomocy technicznej, ma kosztować 1,5 tys. dolarów. Mogą z niego korzystać użytkownicy systemów Windows i Linux. Więcej informacji o opisywanym narzędziu (w tym informacje o trybie wzięcia udziału w programie testów) można znaleźć na stronie Gelato Zone.

Gelato 2.1 - beta testy narzędzia do renderingu 3D