Google for Startups tworzy w Warszawie akcelerator dla sektora gamingowego

W Warszawie wystartuje Google for Startups Accelerator, którego pierwsza edycja jest skierowana do firm z sektora gamingowego z całej Europy. W programie weźmie udział 10 startupów z sześciu krajów. Inicjatywa będzie częścią europejskiej sieci akceleratorów Google - kolejne ruszą w Maladze i Tel Avivie.

Czym jest Google for Startups Accelerator? To kilkumiesięczny program dla zaawansowanych startupów (w tym spółek giełdowych), który ma pomóc im w szybkim rozwoju i globalnej ekspansji. Pierwsza edycja warszawskiego akceleratora Google jest skierowana do firm z branży gamingowej z całej Europy. Projekt rozpoczyna się tygodniowymi warsztatami z 30 mentorami z całego świata. Przez kolejne miesiące wybrane firmy będą w warszawskim Campusie Google for Startups szkolić się m.in. z wykorzystania technologii i produktów wspierających rozwój biznesu gamingowego, a także rozwijać swoje umiejętności zarządcze i sposoby rozbudowywania zespołu firmy. Całość zakończy się w połowie przyszłego roku podczas Demo Day - spotkania z potencjalnymi inwestorami. W gronie uczestników akceleratora gamingowego Google for Startups w Warszawie znalazły się:

  • Ahoy Games (Polska) - tworzy mobilne wersje klasycznych i popularnych gier planszowych. Jak sami założyciele firmy o sobie mówią, są małym zespołem ekspertów, mającym duży wpływ. Najpopularniejsza gra Ahoy Games o nazwie Okey” ma codziennie ponad pół miliona aktywnych użytkowników.
  • BON Games (Finlandia) - założone w 2017 roku. Jego twórcy dzielili pasję do oldschoolowych gier typu tycoon i symulacji biznesowych. Pierwsza gra, Transit King Tycoon, została wydana w czerwcu 2018 roku i do dziś zdobywa nowych fanów na całym świecie. Gra odnotowuje również fenomenalny zwrot wydatków na reklamę (ROAS) a jej przychody wzrosły z 50% do 100% miesięcznie w tym roku.
  • Chess & Checkers Games (Polska) Chess & Checkers to firma, której historia rozpoczęła się w styczniu 2015 roku. Obecnie na sukces Chess & Checkers pracuje już 13-osobowy zespół, a firma stworzyła klasyczną grę planszową - Szachy. Zarówno Szachy, jak i Warcaby, zostały pobrane już ponad 70 milionów razy.
  • highCore Games (Białoruś) - niewielki, ale niezwykle ambitny zespół twórców, skupiający się głównie na grach mobilnych z segmentu mid core i casual. Gry z ich portfolio zostały już ściągnięte ponad 20 milionów razy.
  • PowerPlay Studio (Słowacja) - jest jednym z największych słowackich studiów gier i zdecydowanym numerem jeden pośród studiów niezależnych. Koncentruje się przede wszystkim na grach niszowych - zwłaszcza kategorii gier sportowych.
  • Reality Games (Polska) - dynamicznie rozwijające się studio gier, opracowujące gry mobilne, które wykorzystują dane z realnego świata. Silnik gier pobiera i łączy takie dane ze znanymi koncepcjami oraz sprawdzoną mechaniką, aby wygenerować wciągającą mobilną rozrywkę. Ich celem jest tworzenie zupełnie nowego gatunku mobilnej rozrywki.
  • Synctuition (Estonia) - aplikacja relaksacyjna, która wykorzystuje dźwięki 3D, dudnienia różnicowe, fale gamma i spersonalizowaną częstotliwość głosu. Pierwsza iteracja programu została udostępniona w 2017 roku, a rok później po zrewidowaniu wielu pierwotnych decyzji biznesowych, powstała druga wersja aplikacji - “Synctuition-first”. W pierwszych sześciu miesiącach działania aplikacja wygenerowała ponad 500 000 instalacji i osiągnęła docelowy przychód na 2019 rok już w pierwszych ośmiu miesiącach od ponownego uruchomienia.
  • T-Bull (Polska) - opracowane przez firmę gry trafiły na wszystkie kluczowe platformy mobilne i zostały pobrane przez prawie pół miliarda użytkowników na całym świecie. Jedna z ich najpopularniejszych gier, Moto Rider GO, trafiła na listę najlepszych gier Google Play w 2018 roku.
  • Two Desperados (Serbia) - studio gier mobilnych z siedzibą w Belgradzie. Ich gry, Woka Woka i Viola's Quest, są jednymi z najlepszych typu marble shooters z liczbą ponad 30 milionów graczy.
  • Webelinx (Serbia) - twórcy takich gier jak My Basketball Team, Playbook, Teenage Drama, Amnesia czy Hidden Objects in Famous Paintings, które przyniosły im ogromny sukces. Ich produkcje wyróżnia wyjątkowa grafika i oryginalne pomysły. Dzięki tym cechom stali się największym studiem gier mobilnych w Serbii.