Google przejmuje Admeld

Korporacja z Mountain View znów wybrała się na zakupy, a tym razem w ich sidła wpadła platforma reklamowa Admeld. Ta istniejąca od 2007 roku firma specjalizuje się w pośrednictwie między reklamodawcami a ich klientami zbierając w jedno miejsce wiele sieci reklamowych, programów partnerskich czy platform wymiany reklam. Pozwalają na łatwy wybór najlepszego i najefektywniejszego rozwiązania.

Oficjalne stanowisko.

Plotki o przejęciu krążyły już od tygodnia, ale żadna z firm tego nie potwierdziła. Dopiero teraz pojawił się na blogu Admeld post Michael’a Barreta, CEO firmy. Opowiedział jak widzi dalsze losy spółki, mówiąc między innymi że "choć nie mamy jeszcze konkretnych planów integracji, wyobrażamy sobie za to, że nasze wspólne oferty mogą sprawić iż wydawcy będą podejmować bardziej świadome, wydajne i korzystne decyzje na wszystkich szczeblach swojej działalności."

W imieniu Google wypowiedział się natomiast Neal Mohan, wiceprzewodniczący Google ds. reklamy graficznej. Przejmując Admeld chcą usprawnić wydajność i elastyczność współpracy pomiędzy stronami przy sprzedaży powierzchni reklamowej. Faktycznie powinni się na tym skupić, tym bardziej że dostawali już sygnały iż obecny system nie jest do końca klarowny i jasny. Neal zapewnia także, że nie mają zamiaru rezygnować ze wspierania innych sieci.

Kwota przejęcia.

Google w przeszłości nie specjalizowało się w tej formie reklamy, ale nadrobiło zaległości i już jest na przedzie stawki. IDC podało, że w pierwszym kwartale tego roku udział Google wzrósł do 14.7%, pierwszy raz pokonując Yahoo z ich 13.6%. Wedle Techcrunch’a transakcja opiewa na kwotę 400mln dolarów. Jeśli to prawda, to będzie to jedno z największych przejęć Google w historii.

Praktyka kupna startupów jest często opłacalna zarówno finansowo, jak i wizerunkowo. Android i Youtube także nie są pomysłami inżynierów z Google, a Microsoft zamiast tworzyć własny Voip po prostu kupił za ponad 8mld dolarów Skype’a. Będziemy śledzić wszystkie ważne przejęcia na rynku i informować Was o ich skutkach dla rynku.