Google rezygnuje z plików cookies. Firma nie będzie śledzić użytkowników

Google powoli rezygnuje ze stosowania plików cookies. Wyszukiwarkowy gigant chce stworzyć sieć opartą na ochronie prywatności. Co z tego wyniknie?

Google powoli wycofuje się ze stosowania plików cookies śledzących użytkowników. Dowiedzieliśmy się właśnie, że wyszukiwarkowy gigant nie zastąpi tego rozwiązania czymś równie inwazyjnym. Google zamierza stracić nieco wpływów z doskonale dopasowanych do użytkowników reklam, aby zapewnić im większe poczucie bezpieczeństwa i prywatności w sieci.

Usługi Google

Usługi Google

W poście na blogu Google znajdziemy wpis, w którym firma przekazuje, że "nie będzie budować alternatywnych identyfikatorów do śledzenia osób i ich zachowania w sieci".

Produkty Google zostaną wyposażone w API chroniące prywatność. Rozwiązanie to ma zapobiegać indywidualne śledzenie i przekazywać bardziej ogólne informacje dla reklamodawców.

Ciasteczka firm trzecich zostały już zablokowane w przeglądarkach Safari oraz Firefox. Niedługo dołączy do nich niezwykle popularny Chrome (sprawdź najlepsze rozszerzenia).

Pliki cookies pozwalają reklamodawcom śledzić użytkowników i ich poczynania w sieci, aby oferować bardziej dopasowane reklamy. Na przykład jeżeli przeglądałeś samochody, to możesz być pewny, że przez kilka dni w reklamach na innych stronach znajdziesz oferty zakupu auta. Tego typu dane są niezwykle cenne dla reklamodawców.

Google uważa, że czas zadbać o prywatność użytkowników w internecie i ograniczyć nieco możliwości działania reklamodawców.

Wyszukiwarkowy gigant przekazał, że nie zamierza w całości pozbyć się ukierunkowanych reklam, ale chce zastąpić je mniej inwazyjnymi rozwiązaniami.

W nowych wydaniach przeglądarki Google Chrome pojawi się opcja Privacy Sandbox (piaskownica prywatności), która pozwoli ograniczyć ilość reklam wyświetlanych w sieci.

Google zmienia zasady prywatności w związku z rosnącymi naciskami ze strony użytkowników i organów regulacyjnych na całym świecie.

Źródło: theverge.com