Google traci w Chinach
-
- Piotr Zalewski,
- 18.09.2006, godz. 10:11
W Chinach ubywa użytkowników wyszukiwarki Google, wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez China Network Information Centre (CNNIC).
62,1% użytkowników internetu w ChRL korzysta z wyszukiwarki Baidu, rok temu było to 52%. Baidu jest również najlepiej rozpoznawaną w Chinach marką wśród wyszukiwarek. 86,5% badanych zadeklarowało, że się z nią identyfikuje, z Google utożsamia się 64% badanych.
Popularność Google spadła do 25,3%, w stosunku do 33%, które amerykańska wyszukiwarka uzyskała w ubiegłorocznej edycji badania. Autorzy raportu piszą, że Google straciło użytkowników na rzecz Baidu.
CNNIC to organizacja zajmują się monitoringiem internetu w Chinach. Badanie zostało przeprowadzone przy użyciu 4,5 tys. ankiet. Według CNNIC margines błędu wynosi 5%. Organizacja jest oficjalnym ośrodkiem badawczym chińskiej partii. Publikowane wyniki uznawane są przez analityków za wiarygodne.