Google usuwa ponad 600 aplikacji ze Sklepu Play! Wszystkiemu winne uciążliwe reklamy
-
- 22.02.2020, godz. 10:25
Wyszukiwarkowy gigant zaczyna egzekwować przepisy dotyczące uciążliwych reklam.
Człowiek z natury nie lubi płacić za coś, czego fizycznie nie otrzymuje w związku z czym deweloperzy zmienili swoje podejście i większość dzisiejszych aplikacji i gier to programy typu free-to-play lub z możliwością dokonywania zakupów w aplikacji. Niestety deweloperzy i programiści również muszą zarabiać, na co nie pozwalają im darmowe aplikacje, za które nie płacimy. Aby zarówno użytkownik, jak i producent aplikacji byli zadowoleni stosuje się reklamy umieszczane w grach, które programistom pozwalają zarabiać, a użytkownikom korzystać z aplikacji bez opłat w zamian za wyświetlanie co jakiś czas reklam.

Reklamy w programach free-to-play czasami pozwalają przynosić większe przychody, niż sprzedaż aplikacji za kilka złotych od jednej kopii. Niestety niektórzy deweloperzy umieszczają w swoich programach tak dużą liczbę reklam, że korzystanie z programu staje się nieprzyjemne oraz irytujące.
Zobacz również:
- Sprawdź najlepsze darmowe oraz przecenione aplikacje na smartfony z Androidem [30.03.2023]
- Który abonament ze smartfonem w Play wybrać? Przedstawiamy najlepsze oferty operatora
- W co grać na Androidzie, kiedy nie masz dostępu do WiFi?
Sami wielokrotnie spotkaliśmy się z programami, w których przez przeważającą część czasu zamiast grać w grę lub pracować oglądaliśmy reklamy. Google postanowiło wziąć sprawy w swojej ręce i zainteresowało się aplikacjami, które znajdują się w Google Play Store. Wyszukiwarkowy gigant znalazł programy i gry, które posiadają uciążliwe reklamy i postanowił usunąć je ze sklepu. W chwili obecnej mowa o około 600 aplikacjach, których nie znajdziemy już w portfolio Sklepu Play.
Google twierdzi, że usuwa aplikacje, które posiadają uciążliwe reklamy w znaczący sposób obniżające komfort korzystania z programu.
Według Google firma "definiuje reklamy zakłócające spokój jako reklamy, które są wyświetlane użytkownikom w nieoczekiwany sposób, w tym utrudniając lub zakłócając użyteczność funkcji urządzenia". W tym przypadku mowa również o aplikacjach które wysyłają mnóstwo powiadomień nawet w przypadku, gdy użytkownik akurat z nich nie korzysta.
Google chwali się także, że opracowano nowy system, który automatycznie wykrywa aplikacje z uciążliwymi reklamami i reklamami typu out-of-context.
Źródło: ubergizmo.com