Google wprowadziło zmiany w wyszukiwaniu obrazem

W przeglądarce Google znajduje się mechanizm wyszukiwania obrazem, który jest bardzo praktycznym rozwiązaniem. Od wczoraj działa na innych zasadach.

Silnik wyszukiwania Google od teraz będzie wyświetlać wyniki tak samo jak dotychczas, jednak po kliknięciu na wybraną grafikę ekran zostanie podzielony na dwa panele. Po prawej stronie pokaże się wybrany obraz wraz z opcjami jego udostępnienia w serwisach społecznościowych, dodaniem do zakładek i innymi funkcjami oraz powiązanymi z nim obrazami. Każdy panel będzie można przewijać bez wpływu na lewą stronę, czyli z wynikami wyszukiwania. Jeśli przypadkowo przeskoczy się na inny obraz, bez problemu będzie można cofnąć do poprzedniego.

Oczywiście nie brak i aspektu komercyjnego - panel po prawej stronie wyświetla (jeżeli są dostępne) informacje o możliwości zakupu lub zamówienia prezentowanego na grafice przedmiotu (na przykład lampy, mebla czy samochodu). Jeśli będzie to produkt możliwy do nabycia, wyświetlą się wszystkie dostępne informacje na jego temat, jak nazwa, producent, cena, dostępność oraz recenzje nabywców. Wprowadzone zmiany mają pomóc zarówno nabywcom, jak i sprzedawcom. Prawdopodobnie pojawi się też możliwość umieszczania przez chętnych swoich reklam, jednak na ten temat na razie nic nie wiadomo.