Gothic 3 bez skalowania

Twórcy Gothica 3 poinformowali, że w ich grze nie zostanie zastosowany system skalowania. Został on zaimplementowany w ostatnim hicie od Bethesda Softworks - Oblivionie.

Skalowanie czyli dostosowywanie poziomu napotykanych przeciwników i zostawianych przez nich przedmiotów do poziomu gracza było jednym z najbardziej kontrowersyjnych elementów Obliviona.

Z jednej strony rozwiązanie to pomaga uniknąć frustracji spowodowanej napotykaniem zbyt potężnych wrogów, z drugiej - sprawia, że gra staje się zbyt łatwa i monotonna.

Twórcy Gothica 3 postanowili, ze w ich grze ten aspekt rozgrywki pozostanie niezmieniony w stosunku do Gothica 2. Zmianą miałoby być wprowadzenie elementów skalowania jedynie wobec napotykanych bossów. Sprawa ustalania poziomu trudności gry wciąż jednak pozostaje otwarta.

Więcej o grze - w naszej krótkiej zapowiedzi.